Vasárnap rendezik meg Miamiban a világ legnézettebb egynapos sporteseményét, a Super Bowlt. A mérkőzést – amelyen ezúttal az Indianapolis Colts és a Chicago Bears méri össze az erejét – több mint kétszáz országban közvetítik élőben, s előreláthatóan csak az Egyesült Államokban közel 100 millióan fogják nézni.
A amerikai futball döntőt a helyszínen 75 ezer szerencsés szurkolhatja végig, a Super Bowl azonban nem a legolcsóbb hétvégi szórakozás. Míg az első Super Bowl-ra 1967-ben 12 dollárért be lehetett bejutni, ma a legolcsóbb jegyek eredeti ára is eléri a 800 dollárt, pár nappal a döntő előtt azonban már 4 ezer dollár alatt nem igazán lehetett belépőt venni. Egy átlagos háromfős amerikai család négy-ötezer dollárt (mintegy nyolcszázezer-egymillió forintot) költ az eseményhez kapcsolódóan.
Nemcsak a helyszíni nézők fogyasztását dobja meg a nagydöntő, hanem azokét is, akik a televízión keresztül kísérik figyelemmel az eseményeket. A Super Bowlt csak Amerikában kilencmillióan nézik kocsmákban és éttermekben, azok közül pedig akik otthon maradnak, minden negyvenedik ember új televíziót vásárol. Felmérések szerint 2,5 millió amerikai vett az elmúlt hetekben azért – többségében nagyképernyős – tv-t, mert a Super Bowl-t már új készülékén szerette volna végigizgulni.
Nem véletlen tehát, hogy a világ legnépszerűbb egynapos sporteseménye a televíziós társaságoknak is nagy üzlet, a Super-Bowl-t közvetítő CBS döntőhöz kapcsolódó reklámbevétele a 170 millió dollárt is meghaladhatja. A csatorna egy félperces spotért – a szakmai körök becslése szerint – átlagosan 2,6 millió dollárt számít fel, mintegy 100 ezer dollárral többet, mint egy évvel korábban, s több mint ötezerszer annyit, mint negyven évvel ezelőtt.
A reklámblokkok 80 százalékát a CBS már egy hónappal az esemény előtt eladta. A hagyományos hirdetőkön kívül – Anheuser-Busch, FedEx, General Motors, PepsiCo – az idén újak is labdába rúgnak: reklámoz többek között a Career-Builder, a Diamond Foods és a GoDaddy, de nyolc év kihagyás után visszatér a Coca-Cola is a hirdetők közé.
A közvetítés fő szponzora, az Anheuser-Busch sörgyártó nem kevesebb, mint tíz spotra fizette be magát: három hazai márkája – a Budweiser, a Bud Light és a Bud Select – mellett egy importitalt is reklámoz majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.