BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Beindult a Ganz-Škoda Zrt.

Az idén több mint négymilliárd forintos forgalmat vár a tavaly augusztusban alapított Ganz-Škoda Zrt., amely a térségi országok mellett a nemzetközi piac távolabbi részein, például Dél-Amerikában is szeretne megjelenni – jelentette be a tegnapi tájékoztatón Zdenek Majer, a társaság vezérigazgatója. A csehországi Škoda Holding a. s. és a hazai Resonator Zrt. 50-50 százalékos tulajdonában lévő, cseh irányítású, egymilliárd forintos alaptőkéjű társaságot a felszámolt Ganz Transelektro Közlekedési Zrt. (GTK) megmaradt eszközeinek, szerződéseinek, szabadalmainak, kapcsolatainak és szakképzett dolgozóinak átmentésére hozták létre. Ennek eredményeként a GTK átvételkori létszámának több mint felét, 130 főt sikerült megtartani, akik most az új társaság budapesti, illetve bajai telephelyein dolgoznak.

A Ganz-Škoda Zrt. elsősorban hajtásláncot és más elektromos alkatrészt gyárt trolibuszhoz, villamoshoz és metróhoz. Első üzletét már 2006 októberében megkötötte: tizenhét trolibusz szállításáról állapodott meg a rigai közlekedési vállalattal. Ebből hetet februárig leszállított, ötöt márciusban küld el, s fennmaradó hét is útnak indul a közeli hónapokban. Rigától újabb megrendelésre is számít a társaság. A másik folyamatban lévő munkája egy tíz trolibuszra szóló megrendelés a BKV Zrt.-től, 800 millió forint értékben, ezeket júliusig kell leszállítani. Itt is újabb megrendelésre van kilátás, cserére érett ugyanis a fővárosi közlekedési társaság troliparkjának elöregedett, mintegy 50 – még szovjet gyártású – járműből álló flottája. A BKV-nak eladni kívánt trolitípusból egyébként már hat GTK-gyártásút használ a fővárosi vállalat. A debreceni DKV Zrt. februárban tizenegy dízelüzemű, generátoros hajtású trolit rendelt a Ganz-Škodától, amelyeket októberben és novemberben kap meg. A trolibuszok kocsiszekrénye egyébként a lengyelországi Solaris cégnél készül, itt dolgozott korábban a Ganz-Škoda kereskedelmi igazgatója, Jerzy Serwinski is.

A fiatal vállalat munkálkodik a kettes és a négyes metróvonalon üzembe helyezendő új kocsik hajtásláncán is. Emlékezetes, hogy e megbízást is a GTK nyerte a pályázaton. „Nem sikerült azonban minden olyan szerződést megszereztünk, amelyre a GTK számított – válaszolt lapunknak Jerzy Serwinski. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.