A Viadom Rt. vezette Győr– Gönyű VBK konzorcium végezheti a győr–gönyűi kikötő vasút- és egyéb infrastruktúra-építési munkáit. A több mint 7 milliárd forintos, nagyrészt európai uniós pénzekből finanszírozott beruházás tendergyőztese vállalta, hogy 2008 elejéig elkészül a kivitelezéssel.
Az észak-dunántúli vízügyi igazgatóság 2007. január 4-én harmadszor írt ki nyílt pályázatot a kikötő vasúti infrastruktúrájának a kiépítésére. A második pályázat szerződéskötéssel zárult ugyan, de az Édukövizig elállt a szerződéstől a Környezetvédelmi és infrastruktúra-fejlesztési operatív program irányító hatóság beavatkozása miatt, így akkor hiába nyert a Vegyépszer által vezetett konzorcium.
Janák Emil, az észak-dunántúli vízügyi igazgatóság igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, hogy a harmadik pályáztatásnál néhány területen jelentősen enyhítettek a kiíráson, hogy minél több sikeres pályázó legyen. A mostani tenderen összesen öt konzorcium vett részt. Ugyanakkor a pályázatokat elbíráló bizottság négy jelentkezőt kizárt a versenyből, különféle formai okok miatt. A győztes, a Viadom vezette Győr–Gönyű VBK konzorcium bruttó 6,834 milliárdos (nettó 5,695 milliárd forint) ajánlatával nyert. A kivitelező feladata lesz a vasúti kapcsolat megteremtése a kikötő és a győrszentiváni vasútállomás között, ez egy 11 kilométer hosszú iparvágányt jelent. Elkészül egy rendező pályaudvar is, amely az
1-es fő közlekedési út déli oldalán kap majd helyet. A külön szintbeli keresztezés elkerülése érdekében a vasút fölött egy felüljárót is létesítenek. A pályázat a kikötőn belüli vasúthálózat mintegy 70 százalékának, valamint a 25 hektáros terület egyéb infrastruktúrájának a kiépítését is tartalmazza.
A versenyből kizártak nyolc napon belül megtámadhatják a döntést, így ezt is figyelembe véve az igazgató úgy véli, ez év március végén elindulhat a vasút kivitelezése, s a kiírás szerint 2008 elejére be kell fejezni a munkát. Janák Emil hangsúlyozta, hogy amennyiben a munka most elindulhat, akkor lehívhatják az uniós pénzeket.
Pintér Ákos, a Győr–Gönyű Kikötő Zrt. vezérigazgatója azt mondta: e fejlesztés elsősorban azért nagy jelentőségű, mert a kikötő azt követően olyan logisztikai központ szerepet tölt majd be, ahol a közút, a vasút és a vízi út egy csomópontban találkozik, a fejlett infrastruktúra pedig a mögöttes kikötői területek hasznosítását is lehetővé teszi. A gönyűi kikötőnél mintegy 75 hektár olyan ipari hasznosításra alkalmas terület van, ahol elsősorban logisztikai társaságok végezhetnek beruházást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.