Folyamatosan bővül a húsvéti édességek piaca. Tavaly február - áprilisban a csokifigurák kiskereskedelmi eladásának értéke meghaladta a 2 milliárd forintot, ami 26 százalékos növekedést jelent az azt megelőző év húsvéti szezonjához képest - állapította meg az AC Nielsen felmérése.
Ez a növekedés azt jelenti, hogy negyven százalékkal több édességet - közel ezer tonnát - vásároltak idén, mint tavaly. Ez főként három okra vezethető vissza: megnövekedett az eladása néhány nagy gyártónak; mind nagyobb népszerűségre tesznek szert a kiskereskedelmi márkák és több kisebb gyártó is megerősödött a húsvéti szezonális piacon.
E növekvő mennyiségű húsvéti édességeket elsősorban a hipermarketekben veszik meg az emberek. Ezt támasztja alá az a tény is, miszerint összességében a mennyiségi forgalom 81 százalékát vitték el a 400 négyzetméternél nagyobb eladóterű bolttípusok. Ez az arány az előző évben még 75 százalék volt.
Nem meglepő módon a legkedveltebb a csoki tojás és a nyúl, majd ezeket követi a hagyományos csomag. A csokifajták közül a legkelendőbb a nugát, amit a tejcsokoládé követ. Értékben viszont a tejcsokoládé viszi a prímet, és részaránya évről évre növekszik. Tavaly húsvétkor 56, előtte 52 százalékkal részesedett az értékben mért forgalomból. A tejcsokoládé és a nugát együtt értékben 93 százalékot ért el.
Mindegyik húsvéti szegmenst tekintve az átlagárak csökkentek. Ez az előző évhez képest négy százalékpontos esést jelent a tejcsokoládé esetében, míg a húsvéti nugát termékek még nagyobb mértékben lettek olcsóbbak. VGO
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.