BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyon fogynak a csokinyulak és a tojások! Csökkenek az árak

Folyamatosan bővül a húsvéti édességek piaca. Tavaly február - áprilisban a csokifigurák kiskereskedelmi eladásának értéke meghaladta a 2 milliárd forintot, ami 26 százalékos növekedést jelent az azt megelőző év húsvéti szezonjához képest - állapította meg az AC Nielsen felmérése.

Ez a növekedés azt jelenti, hogy negyven százalékkal több édességet  - közel ezer tonnát - vásároltak idén, mint tavaly. Ez főként három okra vezethető vissza: megnövekedett az eladása néhány nagy gyártónak; mind nagyobb népszerűségre tesznek szert a kiskereskedelmi márkák és több kisebb gyártó is megerősödött a húsvéti szezonális piacon.

E növekvő mennyiségű húsvéti édességeket elsősorban a hipermarketekben veszik meg az emberek. Ezt támasztja alá az a tény is, miszerint összességében a mennyiségi forgalom 81 százalékát vitték el a 400 négyzetméternél nagyobb eladóterű bolttípusok. Ez az arány az előző évben még 75 százalék volt.

Nem meglepő módon a legkedveltebb a csoki tojás és a nyúl, majd ezeket követi a hagyományos csomag. A csokifajták közül a legkelendőbb a nugát, amit a tejcsokoládé követ. Értékben viszont a tejcsokoládé viszi a prímet, és részaránya évről évre növekszik. Tavaly húsvétkor 56, előtte 52 százalékkal részesedett az értékben mért forgalomból. A tejcsokoládé és a nugát együtt értékben 93 százalékot ért el.     

Mindegyik húsvéti szegmenst tekintve az átlagárak csökkentek. Ez az előző évhez képest négy százalékpontos esést jelent a tejcsokoládé esetében, míg a húsvéti nugát termékek még nagyobb mértékben lettek olcsóbbak. VGO

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.