Bontják a Budai Skálát - Fotók, filmek a Skála-korszakról!
Az áruház bontása csak a feltárást követően, várhatóan június 30-án indul. Miután az új épületek engedélyezése nem zárult le, csak a beruházó szándékairól tudott beszámolni Elekes András. A közel 3 hektáros telekre felépítendő objektumok között a tervekben szerepel egy 40 ezer négyzetméteres kiskereskedelmi áruház, amelyben kisebb és nagyobb üzletek is helyet kapnak.
A szórakozást 10 ezer négyzetméternyi felület szolgálja majd, ebben a legnagyobb területet a 13 termes mozi foglalja el, de lesz fitnesz terem és elektronikus kaszinó is. A projekt része még 100 lakás és 10 ezer négyzetméternyi iroda. Az épületek alatt 1.200 autó elhelyezésére alkalmas mélygarázs lesz. A beruházás költsége 35 milliárd forint, a befejezés pedig - ha minden a tervezettek szerint halad - 2009 tavasza. A finanszírozó személye még nem eldöntött, de az ügyvezető igazgató elmondása szerint eddigi beruházásaik finanszírozását az ING csoporton belül "oldották meg".
Skála-nosztalgia
Az egykori Skála-birodalom többi tagja egyelőre megmarad, de átalakul. A Nyugati téri Metrót, valamint a Luxus Áruházat egyaránt magyar vállalkozók viszik tovább bérlőként, miután a tulajdonos Capital Rt. már nem akarja eladni, inkább a felújítás mellett döntött. A volt Divatcsarnokot külföldi sztárépítésszel alakíttatja luxusáruházzá új tulajdonosa, az Orco csoport.
Egy fővárosi és öt vidéki Skála a kecskeméti ES Holding Kft. kezébe került 2006 végén, amikor a cég százszázalékos tulajdont vásárolt a Skála–Centrum Ingatlanhasznosító Kft.-ben. Az újpesti, az egri, a miskolci, a szegedi, a kecskeméti és a pécsi Skálákból (korábban Centrum áruházak) az új tulajdonos szerint nem plazák, hanem a londoni Harrods vagy a párizsi La Fayette mintájára minőségi nagyáruházak lesznek.
A Skála névhasználati joga a kínai családi befektetők tulajdonában lévő Magyar Jin Wen Kft. kezében van. A cég több fővárosi és vidéki Skálát, illetve Centrumot üzemeltet. (VGO, MTI Eco)


