BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

SkyEurope: új bázis, új járatok

Bécsben hozta létre március végén újabb bázisát a SkyEurope, a diszkont-légitársaság ezzel egyidejűleg menetrend szerinti járatot indított Budapestről Brüsszelbe, a fő repülőtérre, s újabbakra is készül. Alain Skowronek elnök szerint az idén pénzügyileg is egyenesbe kerülhet a cég, s ma már tudatosan visszafogják a növekedést, és a nyereségességre összpontosítanak. A schwechati repülőtérről 16 európai útvonalon üzemeltetnek közvetlen járatokat, ezzel ott a felkínált célállomásokat számítva a második a társaság. A pozsonyi mellett a bécsi bázis megnyitásával és a hatmillió lakosú régió két fő repterére történő üzemeléssel a SkyEurope megerősítette pozícióját – vélte a vezető.

Magyar szempontból az is fontos fejlemény, hogy Budapestről a brüsszeli Zaventem repülőtérre lehet eljutni eleinte heti négy napon. (A Malév és a Brussels Airlines ugyancsak oda repül, a Wizz Air a várostól 65 kilométerre lévő Charleroira, igaz, az üzletembereknek jobban kedvező időpontban.) Alain Skowronek szerint a nem távoli jövőben napi kettőre növelik a járatszámot, és később a hét minden napján fölszállhatunk a gépre. Elismerte, hogy nem túl szerencsés a déli indulási időpont az uniós intézményeknél dolgozók szempontjából – az utasok fele biztos ebből a körből kerül ki –, de most ezt a résidőt tudta megszerezni a cég. Új, rugalmasabb üzleti csomagot vezetett be a minap a vállalat. Ebben legalább 50 darab egyirányú jegy van, egy évig érvényes, indulás előtt ingyen változtatható a foglalás. Új elem továbbá, hogy a fedélzeti élelmiszer-ellátást márciustól az osztrák Airest cég szervezésében végzik.

Alain Skowronek alaptalannak nevezte a társaság pénzügyi sikertelenségére vonatkozó sajtóhíreket. Mint mondta: a SkyEurope tőzsdei cég, s mint ilyen, az árfolyam mindig ki van téve különféle spekulációknak. Nem hiszi például, hogy a legutóbb az osztrák sajtóban megjelentek szerint orosz milliárdosok szeretnék megvenni a céget vagy egy részét.

„A 2005. szeptemberi bevezetéshez képest csaknem háromszorosára emelkedett az árfolyam, de még ebből sem szabad messzemenő következtetést levonni. Sokkal fontosabb, hogy az alapítás óta folyamatos, gyors növekedésben voltunk egészen 2006 végéig. Ez a bővülés az idén és jövőre is folytatódik, lesznek új célállomások, de most már legfeljebb évi 30-35 százalékos növekedés lehet” – fűzte hozzá.

Kérdésünkre, hogy az agreszszív növekedést, a másodlagos repülőtereket és a nagyobb gépeket előtérbe helyező ír Ryanair vagy a többnyire központi repülőtereket és kisebb, de gyakrabban felszálló gépeket használó brit Easyjet üzleti modelljét követik-e, azt felelte: inkább az utóbbi áll közelebb a SkyEurope-hoz, azzal a kiegészítéssel, hogy annál is alacsonyabbak a költségeik.

A 2001-ben alapított cégnek jelenleg Pozsonyban, Budapesten, Bécsben, Krakkóban és Prágában van bázisrepülőtere. Öszszesen 100 útvonalon, 42 célállomásra, 19 európai országba repül 14 darab Boeing–737-esből álló flottájával. A tervek szerint 2010 végéig a flotta 32 új Boeing Next Generation 737–700 gépből fog állni. MN

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.