Növelte forgalmát és eredményét az Audi
A Volkswagen csoport luxusmárkája, az Audi az első negyedévben 401 millió eurós adózott eredményt ért el, 14,6 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 350 milliónál, jelentették az Audinál. A Volkswagen csoport előzetes beszámolójában is 401 millió eurót számoltak az Audira, de a növekedést 16,2 százalékra tették az egy évvel korábbi 345 millióhoz képest. Az Audi bevétele 13,4 százalékkal 8,679 milliárd euróra gyarapodott 7,654 milliárdhoz képest. A Volkswagen csoport átlagára jellemző árnyomás a luxuspiacon nem érvényesült, a bevétel jobban nőtt, mint az értékesített mennyiség: az Audi 312 835 járművet adott el, 8 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 289 537-nél.
Az Audi márkából 248 164 jármű kelt el, 9,4 százalékkal több az egy évvel korábbinál, a Volkswagen csoport Audinál elszámolt többi márkájából, közte a Lamborghiniből 2,8 százalékkal több, 64 144 fogyott. Az időközi beszámolóban lelkesen szóltak a kínai, az indiai és a kelet-európai piacokról. A német piac az Audi szerint az első negyedévben 10 százalékkal gyengébb volt, mint egy éve, de az Audi ott is jobban teljesített a piaci átlagnál. Az autópiac általában is gyengült Nyugat-Európa szerte, ám az Audi maga jelentős növekedést ért el Nagy-Britanniában, Franciaországban és Olaszországban, hasonlóképpen az Egyesült Államokban is, pedig ott is folytatódott az általános visszaesés az autópiacon, írták.


