BUX 51,154.09
-0.33%
BUMIX 4,140.08
-0.44%
CETOP20 2,361.1
0.00%
OTP 16,990
-0.88%
KPACK 7,500
0.00%
0.00%
+4.93%
-0.26%
-0.80%
ZWACK 16,400
-0.61%
0.00%
ANY 1,530
0.00%
RABA 1,300
+0.78%
0.00%
+0.48%
0.00%
-2.03%
OPUS 211.5
-0.94%
+1.03%
-0.97%
-0.51%
-0.42%
OTT1 149.2
0.00%
+0.45%
MOL 2,632
+0.46%
+0.85%
ALTEO 2,150
+0.47%
0.00%
0.00%
EHEP 1,540
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
+2.35%
+1.70%
0.00%
0.00%
SunDell 39,400
-0.51%
0.00%
0.00%
-4.70%
0.00%
-3.85%
NUTEX 15.18
+1.47%
GOPD 12,700
+5.83%
OXOTH 4,600
+3.93%
-1.92%
NAP 1,080
+1.98%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Kész a balatonszemesi vitorláskikötő

Ma adják át – a fejlesztési munkák után – a Balatoni Hajózási Zrt. (BH) balatonszemesi vitorláskikötőjét. A 285 millió forintos munkálatok eredményeként a korábbi 170 helyett 330 hajó fér el, s a vitorlásklubház és -szerviz építése mellett a kikötő környezete is megújult. A BH 1998 óta folyamatosan korszerűsíti és bővíti tíz nagyobb és tíz kisebb befogadóképességű kikötőből álló vitorláskikötő-láncát, amely már több mint 2000 hajó számára biztosít helyet. A társaság a főidényt július 7-től augusztus 26-ig számítja, s mint Horváth Gyula vezérigazgató elmondta, az első kilenc hónapban az 1,7 milliárd forintos árbevétel 20 százalékkal haladta meg a bázist, és

4-5 százalékkal a tervet is. A társaság kompjain 280 500 járművet (12,3 százalékkal többet) és 814 ezer utast (plusz 8,8 százalék) szállítottak augusztus végéig. A személyhajózási üzletág pedig a tavalyinál 4,9 százalékkal több, összesen 700 ezer utast szállított.

A menetrend szerinti járatok forgalomnövekedése ugyan csupán 3,9 százalékkal bővült, ám a rendezvényhajók utasszáma 10,5 százalékkal haladta meg a bázist.

A társaság a tavalyi 302 millió után az idén 600 millió forintot fordít fejlesztésekre azzal a 92 milliós állami támogatással együtt, amelyet a balatonszemesi vitorláskikötő bővítéséhez nyert el. A fenti összegből készült el a tihanyi kikötő új állomásépülete, és ebből fejeződött be a siófokiban a hajóállomás épületének a felújítása. A tervezettnél korábban, már június közepén forgalomba állt a felújított Széchenyi István komp. A 49 millió forintos beruházás körülbelül öt és fél év alatt megtérül az új motorok alacsonyabb üzemanyag-fogyasztása révén, ugyanakkor a nagyobb teljesítmény lehetővé teszi, hogy a a Fonyód–Badacsony között tervezett második kompjárat az 5,5 kilométert mindössze 18 perc alatt tegye meg.

A Fonyód–Badacsony járattal kapcsolatban Horváth Gyula elmondta, hogy ha minden jól megy, 2009-ben megindulhat a közlekedés. A szükséges két hajó tervei már készülnek, és tárgyalások folynak a friedrichshafeni hajógyárral a közös kivitelezésről. Arról is szó van, hogy a kompokat ne egyben szállítsák Friedrichshafenből, mert a Sió esetleges alacsony vízállása éppúgy sokáig megakadályozná a felhajózást, mint az évekig megtörtént az ötszáz fős Szent Miklósnál.

Ezért vizsgálják annak lehetőségét, hogy a kompok főegységeit közúton és/vagy vasúton szállítsák Siófokra, ahol a BH hajóépítő üzemében összeszerelnék a járműveket. A kompok ára és a szükséges infrastruktúra költségei együttesen megközelítik a 3,5 milliárd forintot.

Kapcsolódó cikkek