Ma adják át – a fejlesztési munkák után – a Balatoni Hajózási Zrt. (BH) balatonszemesi vitorláskikötőjét. A 285 millió forintos munkálatok eredményeként a korábbi 170 helyett 330 hajó fér el, s a vitorlásklubház és -szerviz építése mellett a kikötő környezete is megújult. A BH 1998 óta folyamatosan korszerűsíti és bővíti tíz nagyobb és tíz kisebb befogadóképességű kikötőből álló vitorláskikötő-láncát, amely már több mint 2000 hajó számára biztosít helyet. A társaság a főidényt július 7-től augusztus 26-ig számítja, s mint Horváth Gyula vezérigazgató elmondta, az első kilenc hónapban az 1,7 milliárd forintos árbevétel 20 százalékkal haladta meg a bázist, és
4-5 százalékkal a tervet is. A társaság kompjain 280 500 járművet (12,3 százalékkal többet) és 814 ezer utast (plusz 8,8 százalék) szállítottak augusztus végéig. A személyhajózási üzletág pedig a tavalyinál 4,9 százalékkal több, összesen 700 ezer utast szállított.
A menetrend szerinti járatok forgalomnövekedése ugyan csupán 3,9 százalékkal bővült, ám a rendezvényhajók utasszáma 10,5 százalékkal haladta meg a bázist.
A társaság a tavalyi 302 millió után az idén 600 millió forintot fordít fejlesztésekre azzal a 92 milliós állami támogatással együtt, amelyet a balatonszemesi vitorláskikötő bővítéséhez nyert el. A fenti összegből készült el a tihanyi kikötő új állomásépülete, és ebből fejeződött be a siófokiban a hajóállomás épületének a felújítása. A tervezettnél korábban, már június közepén forgalomba állt a felújított Széchenyi István komp. A 49 millió forintos beruházás körülbelül öt és fél év alatt megtérül az új motorok alacsonyabb üzemanyag-fogyasztása révén, ugyanakkor a nagyobb teljesítmény lehetővé teszi, hogy a a Fonyód–Badacsony között tervezett második kompjárat az 5,5 kilométert mindössze 18 perc alatt tegye meg.
A Fonyód–Badacsony járattal kapcsolatban Horváth Gyula elmondta, hogy ha minden jól megy, 2009-ben megindulhat a közlekedés. A szükséges két hajó tervei már készülnek, és tárgyalások folynak a friedrichshafeni hajógyárral a közös kivitelezésről. Arról is szó van, hogy a kompokat ne egyben szállítsák Friedrichshafenből, mert a Sió esetleges alacsony vízállása éppúgy sokáig megakadályozná a felhajózást, mint az évekig megtörtént az ötszáz fős Szent Miklósnál.
Ezért vizsgálják annak lehetőségét, hogy a kompok főegységeit közúton és/vagy vasúton szállítsák Siófokra, ahol a BH hajóépítő üzemében összeszerelnék a járműveket. A kompok ára és a szükséges infrastruktúra költségei együttesen megközelítik a 3,5 milliárd forintot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.