BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Keresleti csúcs alakult ki Budapesten

A harmadik negyedévben az irodakereslet 64 százalékkal haladta meg az előző negyed eredményét, így több mint 107 ezer négyzetméter irodaterületet adtak ki július 1-jétől szeptember 31-ig. A kiegyensúlyozott második negyedévvel ellentétben ismét az úgynevezett nem központi piac dominanciája volt jellemző – derül ki a Budapesti Ingatlan-tanácsadók Egyeztető Fóruma (BIEF; tag-jai: CB Richard Ellis, Colliers International, Cushman & Wakefield, DTZ, Jones Lang LaSalle) által most kiadott elemzésből.

Míg a központi piac 28,5, addig a nem központi 46,7 százalékban részesedett a tranzakciókból. A kereslet 75,1 százaléka összpontosult ezen a két területen, ez az előző negyedévhez képest 18,1-es visszaesést mutat. A kiadatlan területek nagysága azonban nőtt, így az összes irodaterület 12,1 százaléka maradt bérlő nélkül szeptember végére.

A növekedés részben a néhány új, még csak kismértékben kiadott irodaháznak köszönhető. Ez a bővülés azonban elenyésző mértékű a 98 532 négyzetméter újonnan átadott irodaterülethez képest, ez több mint háromszorosa az előző negyedévinek – hívták fel a figyelmet a Budapesten működő nagy nemzetközi ingatlantanácsadó-hálózatok magyarországi szakemberei.

Nyolc új irodaházzal bővült a piac a harmadik negyedben: a legnagyobbak közé tartozik az Aréna Corner (24 231 m2), amely az időszak legnagyobb átadása; ezt követi az Infopark D épülete (18 390 m2) és a Váci 33 (16 182 m2), valamint a Studium irodaház (11 071 m2).

A tárgyalt időszak bérleti tranzakciói közül kiemelkedik a Magyar Postáé; ennek keretében 23 000 négyzetméter irodaterületet vettek bérbe az átadás előtt álló Gateway komplexumban, közel az Árpád híd pesti hídfőjéhez.

A negyedév további jelentős tranzakciói: a Pannon GSM megújította bérleti szerződését a Terraparkban, összesen 8662 négyzetméter irodaterületen; a Johnson & Johnson szintén megújította 4044 m2-re szóló szerződését a West Gate Business Parkban; az ÁB Aegon 3153 négyzetméterre írt alá a Kálvin Centerben, a Lufthansa 2447-re az Infopark D-ben, míg a Közlekedési Koordinációs Központ 2396-ra a Millenáris Irodaházban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.