BUX 41,757.38
-2.66%
BUMIX 3,917.88
-1.57%
CETOP20 1,992.63
0.00%
OTP 10,365
-3.81%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.84%
-1.68%
-0.40%
ZWACK 17,050
-2.29%
0.00%
ANY 1,595
-2.74%
RABA 1,135
-2.58%
0.00%
-0.61%
+0.62%
-0.46%
-2.16%
+13.33%
-1.72%
0.00%
-0.34%
OTT1 149.2
0.00%
-1.48%
MOL 2,760
-3.83%
+0.25%
ALTEO 2,400
+0.84%
0.00%
-3.50%
EHEP 1,600
+9.22%
+0.71%
-0.77%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.69%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
-0.95%
0.00%
-0.37%
-1.85%
0.00%
-0.93%
-7.26%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
-0.45%
NAP 1,190
-3.09%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Januártól itt a MÁV Trakció

A MÁV Zrt. január 1-jétől 90 százalékos tulajdonú leányvállalataként kívánja működtetni a MÁV Trakció Zrt.-t, amely előtársaságként már ma is létezik. A cég 10 százaléka a már kiszervezett személyszállítási üzletágé, azaz a MÁV Start Zrt.-é.

A végső döntést a tulajdonos GKM hozza meg. Az anyacég szándéka szerint a Trakció tulajdonába megy át a MÁV közel ezer mozdonya, s e vállalat alkalmazza majd a mozdonyvezetőket és a mozdonyok kiszolgálását végző munkatársakat is. A cég előtársaságának a megalapítása 20 millió forintos alaptőke bejegyzésével történt meg 2007 októberében – tájékoztatta a Világgazdaságot Sipos Sándor, az állami társaság portfóliókezelési általános vezérigazgató-helyettese.

A MÁV Trakció Zrt. tevékenységének 2008. január elsejei hivatalos megindulásával megörökli a MÁV vontatójárművekhez kapcsolódó hiteleit. A Trakció esetleges későbbi eladása a gazdasági tárca illetékessége; annyi sejthető, hogy nem jövő évi eseményről lesz szó. A dízelmotorvonatok az anyatársaság tulajdonában maradnak. Január 1-jétől egy másik önálló cég is létrejön, amely MÁV-Gépészet Zrt. néven a vasúttársaság járműjavító tevékenységét viszi tovább. Itt a MÁV tulajdonhányada 80 százalék, a MÁV Starté 10 és szintén 10 a MÁV Trakcióé. Az állami vasúttársaság elsőként a most eladás alatt lévő áruszállítási üzletágát szervezte ki tavaly, MÁV Cargo Zrt. néven.

Ezt követte e nyáron MÁV Start Zrt. néven a személyszállítás, amelynek eladásáról még nincs szó, s most önállósul a „mozdonyos cég”. Az infrastruktúra üzemeltetése tartósan állami kézben marad. A MÁV Zrt. november 28-án átutalta az op-cionálisan megrendelt újabb harminc FLIRT motorvonat előlegét, azaz a teljes ár 30 százalékát a Stadler társaságnak – értesítette lapunkat a szállító. Az első két vonat 15 hónapon belül érkezik, az utolsó kettő 2010 áprilisában. Ekkorra hatvan FLIRT-je lesz a vasúttársaságnak. Az első harminc motorvonatnál az újak kevesebbe, összesen 141 millió euróba kerülnek, mert a MÁV a hitelező Raiffeisen Banknál alacsonyabb kamatot alkudott ki.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek