A beruházó FTB Invest várhatóan jövő tavasszal adja át a Budaörs külterületén épülő M1 Outlet & Shopping Center nevű komplexumot. Ezzel megvalósulni látszik az a folyamat, hogy a térségben egyfajta outletváros formálódik.
Az M1 Outlet & Shopping Center létrehozásával egy új, Magyarországon egyedülálló, plázajellegű bevásárlóközpontot valósítunk meg – fejtette ki a beruházó képviselője, Dr. Breznay Attila vezérigazgató-helyettes. Az új központ egyesíti az outlet vásárlási előnyeit a bevásárlóközpontok nyújtotta magas színvonalú vásárlási és szolgáltatási élménynyel, kényelemmel. Az épület eddig az outleteknél nem, vagy csak igen ritkán alkalmazott zárt felépítményi technoló-giát használja, így lehetővé téve minden évszakban az időjárástól független, „felhőtlen” vásárlási élményt.
Az M1 Outlet & Shopping Center zömében multibrand üzleteiben világmárkák, prémium kategóriás márkák lesznek megtalálhatók az egyéb szolgáltatási pontokon kívül (étterem, kávézó, gyermekjátszó és -megőrző, autómosó stb.)
A példa az Egyesült Államokban már jól bevált és Európában is egyre jobban teret nyerő, mely szerint az outletekbe kilátogató (factory outlet) vásárlók nemcsak az olykor 30–70 százalékkal csökkentett árú outlet termékeket vásárolják meg, hanem betérnek olyan üzletekbe is az outletlokáción belül, amelyek teljes áron kínálják termékeiket.
Az alapja ennek a vásárlási kultúrának, hogy vannak olyan márkák és termékek, melyek nem szívesen – vagy egyáltalán nem – képviseltetik magukat az outletpiacon, de mégis szükségük van a jó keresettel, nagy vásárlóerővel rendelkező, outletbe járó vásárlókra. Ilyenek például az olasz exkluzív márkák (Ver-sace, Bulgari, Emilio Pucci, Ferragamo, Fendi stb.), amelyeknél a tavalyi, „leértékelt”, „outlet” árfekvésű termékek komoly presztízsveszteséget okozhatna a brandnek.
Az M1 Outlet & Shopping Center az élen kíván járni, hogy új – de már más országokban bevált – kereskedelmi struktúrát honosítson meg, az elsők között Kelet-Európában. Az outlet és bevásárlóközpont együttese nem új keletű dolog, az Egyesült Államokban a 90-es évek végétől kezdve működik, Európában az első ilyen outlet-shopping center együttes a Noventa di Piave Olaszországban, Velence város mellett nyílik. A fejlesztő McArthurGlenn csoport komoly erőfeszítéseket tesz, hogy az elkövetkező 2 évben – a velenceihez hasonlóan – Torinóban, Nápolyban és Szicíliában is outlet- bevásárlóközpontokat fejleszszen. Kelet-Európában még nem ismert ez a forma, mert a régió jelen outlet fejlődési szakasza a 70-80-as évek derekán lévő amerikai-angolszász kialakítási gyakorlatot alkalmazza.
Az épület tervezésénél nagy hangsúlyt fektettünk az emberközpontú építészeti megoldásokra, mind az épület különleges arculatával, mind pedig területgazdaságos kihasználásával egyaránt. A közös területek 85 százaléka természetes bevilágítású, a vásárlóutca fölé telepített légkezelő berendezés 100 százalékos friss levegő aránnyal működik – fűzte hozzá a képviselő.
Az épületen belüli kényelmes közlekedést nyolc teljes méretű mozgólépcső – már a mélygarázs szintjéről – szolgálja. A külső burkolat megfelel a mai kor esztétikai elvárásainak, modern, üveg és acél ötvözete. Az épületen belül a mediterrán, vidám és világos dizájnelmek díszítik a vásárlóteret és a járóburkolatokat.
Magas színvonalú szolgáltatásaival, modern, innovatív megjelenésével, kitűnő adottságú elhelyezkedésével két szinten 16 500 m2 alapterületen mintegy 10 500 m2 bérbe adható kereskedelemi területet biztosít bérlői részére. Az idelátogató vásárlók biztonságos és kényelmes parkolására 400 férőhelyes, 11 000 m2 alapterületű díjtalan mélygarázs és 100 férőhelyes felszíni parkoló biztosít lehetőséget.
Tavaly az outlet lokációs látogatottsága megközelítőleg 1,6 millió vásárló volt, előzetes számítások szerint az idén megközelítőleg 1,7-2 millió vásárlóval lehet számolni.
Tavaly az outlet lokációs látogatottsága megközelítőleg 1,6 millió vásárló volt, előzetes számítások szerint az idén megközelítőleg 1,7-2 millió vásárlóval lehet számolni.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.