BUX 41,248.02
-0.02%
BUMIX 3,923.59
-0.63%
CETOP20 1,919.28
-0.06%
OTP 10,505
+1.99%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.82%
-0.80%
ZWACK 17,200
+0.29%
0.00%
ANY 1,635
+2.83%
RABA 1,155
-2.53%
-0.44%
+3.13%
-3.05%
-0.46%
OPUS 193.6
+0.83%
+12.58%
-1.72%
0.00%
-2.51%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,800
-0.99%
+0.50%
ALTEO 2,350
+0.86%
-6.09%
-3.92%
EHEP 1,600
+23.55%
+2.94%
-0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.81%
-8.11%
0.00%
SunDell 39,800
0.00%
+0.94%
-0.75%
-1.44%
-1.41%
-0.31%
-3.35%
GOPD 12,500
0.00%
OXOTH 3,790
0.00%
-5.98%
NAP 1,218
-0.65%
0.00%
-4.15%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Szoftver mondja meg a korod

A nyelvi párbeszédes rendszerek a jövőben egyéni igényekre szabott szolgáltatásokat nyújthatnak olyanoknak, akik különféle ügyfélszolgálatoknak telefonálnak. Egy a Siemens által fejlesztett szoftver segítségével a számítógép megállapítja a betelefonáló nemét és korát. Ennek alapján a rendszer hatékonyabban felelhet meg az ügyfelek elvárásainak. A prototípust jelenleg több vállalatnál tesztelik.

Ennek az új technikának az alapjait sok ezer hangfelvétel képezi, amelyeket az összes korcsoportot reprezentáló férfiakkal és nőkkel készítettek. Ha ez az adatbázis szinte minden beszédhang-tulajdonságot lefed, akkor statisztikai modelleket lehet felállítani a korcsoportokra, illetve azon belül a férfiakra és a nőkre. E modellek alapján a CT kutatói olyan algoritmusokat fejlesztettek ki, amelyekkel beszédhangokat lehet elemezni és kiértékelni, és a beszélőt – mindössze néhány kiejtett szó alapján – nem és kor szerint csoportba sorolni. A call center válaszait nemcsak a nyelvezet – beszédstílus és szókincs – alapján lehet a betelefonáló egyéni adottságaira optimalizálni, hanem a tartalmat illetően is. Ugyanis a rendszer az egyes felhasználói csoportok specifikus igényeihez szabhatja, hogy milyen termékre vagy szolgáltatásra irányítja a telefonáló figyelmét. Ugyanakkor a call center menedzsmentje a betelefonálók összetételét tekintve is fontos információhoz jut.

Ez az alkalmazás azonban csak egy a CT nyelvkutatók eredményeire építő lehetőségek közül. Az új Renault Laguna gépkocsi Carminat CD Bluetooth rádiónavigációs rendszerébe is beépítettek egy SpeechAdvance ASR Embedded nevű nyelvfelismerő modult. A kutatók azon is dolgoznak, hogy természetes nyelvet használva lehessen felhívni webhelyeket, illetve azokon belül navigálni. (VG)

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek