Reiter László, az OBI Hungary Retail Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: nagy reményeket fűznek a soproni áruházhoz, ahová nem csak magyarországi, hanem Ausztriából is várnak vásárlókat. A soproni áruház összesen 8.750 négyzetméteren épült fel, 4.500 négyzetméter belső és 3.133 négyzetméteres kertészeti részleggel.
Az ügyvezető igazgató elmondta: az OBI soha nem saját beruházásban valósítja meg kereskedelmi egységeinek felépítését, hanem bankok és befektetők bevonásával, egy ekkora méretű áruház körülbelül másfél milliárd forintba kerül, amit az OBI 15 évre hosszabbítási opcióval bérel. Természetesen az árukészletet és a berendezést ők biztosítják, ez 500-600 millió forint értéket tesz ki.
A soproni OBI áruházban több tízezer terméket felölelő választék lesz és 70 fős munkatársi állománnyal rendelkezik.
Reiter László közölte: cégük az otthonfejlesztési és barkács áruházak tekintetében abszolút piacvezető, a második helyezettet 16-17, míg a harmadik helyezettet 50-54 százalék forgalommal előzik meg. Ezért a beszállítókkal sokkal jobb pozícióból tudnak tárgyalni, vagyis alacsonyabb áron szerzik be az árukészletet, amit viszont egy az egyben közvetítenek a vásárlók felé, tehát minden versenytársuknál olcsóbban tudnak árusítani.
Az ügyvezető igazgató kiemelte: az OBI nagy hangsúlyt helyez a környezet megóvására, kínálatukban évek óta megtalálhatóak a mérgező anyagoktól mentes festékek és lakkok, és a termékeik jelentős része újrahasznosítható környezetbarát anyagból készül, a faáruk pedig kizárólag erdőgazdálkodási telepítésből származnak.
A WWF-fel közösen a környezettudatos nevelésben is részt vesznek, immár 12 éve bonyolítják az úgynevezett hódprogramot. Ennek az úgynevezett hódismereti órák keretében hazánkban mintegy 15 ezer általános iskolás ismerkedhetett meg a családját és otthonát szerető és ápoló állat életével. Természetesen a programsorozatot folytatják, legújabb kampányuk csütörtökön indul, amikor 18 áruházukban tartanak hódórákat.
Az OBI Magyarországon a közeljövőben további 9-15 áruházat fog nyitni és belátható időn belül kereskedelmi egységeik száma eléri a 35-öt. Minden megyeszékhelyen szeretnének létesíteni áruházat Pécsen és Debrecenben már folyik az építkezés, illetve a németországi központban kidolgozták a koncepciót a kisebb településekre is, amely azt jelenti, hogy 3.000-4.000 négyzetméteres áruházakat építenek a kisebb lélekszámú városokban.
Az OBI 1994-ben nyitotta meg első magyarországi áruházát Budapesten, így mára hat budapesti, és a csütörtökön nyíló sopronival együtt, immár 15 vidéki áruházban 150 ezer négyzetméter eladótéren, 1.840 munkatárssal várják a látogatókat.
Az OBI az elmúlt évben több mint 17,5 millió látogatót fogadott, akik közül 8 millióan vásárlóvá is váltak. Az áruházlánc árbevétele 2007. április 30-val záruló gazdasági évben 53,2 milliárd forintot tett ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.