BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Abroncsnagyhatalom leszünk

Az Apollo Tyres Ltd., India vezető gumiabroncsgyártó vállalata hosszú távú, globális terjeszkedési stratégiája jegyében Magyarországon, Gyöngyösön hozza létre kelet-európai gyártóbázisát, erre háromszázmillió eurót fordít majd – jelentették be Újdelhiben, Gyurcsány Ferenc kormányfő indiai látogatásának első napján. A vállalat két fázisban 1500 ember felvételét tervezi. A több mint harminc éve alapított Apollo Tyres Ltd. az ázsiai ország vezető gumiabroncsgyártó vállalata. A világpiaci rangsorban a 15. helyet foglalja el, hét üzeme van Indiában és Afrikában. A csoport abroncsgyárainak jelenlegi kapacitása napi 45 000 darab, nettó árbevétele tavaly egymilliárd dollár volt. A beruházásért folytatott versenyben Magyarország többek között Szlovákiát előzte meg – tudta meg a VG Online. A gumigyártó cég 45 hektáros területet vásárol a gyöngyösi ipari parkban. Az első ütemben egy százezer négyzetméteres üzemcsarnok felépítését tervezik. A beruházás értéke meghaladja a 300 millió eurót. A magyar kormány egyedi döntés alapján 4 milló euró támogatást ad a beruházáshoz, ez egymillióval kevesebb, mint amennyiet Szlovákia kínált.

Gumiabroncsgyártó nagyhatalommá válik hazánk az ügylettel, hiszen ez lesz a negyedik világcég, amely gyártóbázist hoz létre Magyarországon. Az egykori Taurust megvásárolt Michelin csoport magyar leányvállalata, a

Michelin Hungária Abroncsgyártó Kft. 2005-ben Nyíregyházán megkezdte a minőségi személyautó-abroncsok előállítását is. A cégcsoport évi 800 ezer személykocsi-, 500 ezer teherautó- és 200 ezer traktorabroncsot gyárt. A Hankook Tire Magyarország Kft. a tervek szerint az idén 5 millió, 2010-ben, a teljes kapacitás elérésekor pedig várhatóan 10 millió személy- és teherautóra való gumiabroncsot bocsát ki. A világ legnagyobb abroncsgyártó csoportjának, a Bridgestone-nak a Tatabánya–Környe Ipari Parkban 190 millió euróba kerülő üzemében pedig a tervek szerint a jövő évben már 200 alkalmazott 1,6 millió abroncsot gyárt. Magyarországi beruházását azzal indokolta a világcég, hogy hat európai üzeme már nem képes kielégíteni a piaci igényeket. Tatabánya mellett pedig a kiváló infrastruktúra, a jól képzett munkaerő és az autópálya közelsége miatt döntött.

Az Apollo Tyres választotta Gyöngyös különleges helyet foglal el a magyar iparban, miután mindinkább autóipari központtá válik, hiszen szeptemberben szinte egyszerre történt egy autóalkatrész-gyártó üzemcsarnok avatása és egy másik építésének a megkezdése az ipari parkban. A német tulajdonban lévő HBS Precision Components Kft. frissen avatott létesítménye 3,5 millió euróba került, a 3000 négyzetméteres üzemcsarnokban közel hetven alkalmazott sebességváltó-fogaskerekeket és bordás tengelyeket gyárt. A Modine Hungária Gépjármű-technikai Kft. pedig szeptemberben kezdte meg 5800 négyzetméteres csarnokának 2,3 milliárd forintba kerülő építését. Jóllehet Gyöngyös csupán Gödöllő és Hatvan után hozta létre az ipari parkot, igen élénk az érdeklődés a város iránt, hiszen a park az M3-as autópálya kijáratának a közelében terül el, és ipari vágánya is van. A helyi munkabér a fővárosi átlagnál 30-40 százalékkal alacsonyabb, és akkor is lesz munkaerő, ha a most folyó tárgyalások sikeresek lesznek, és további nagy cégek hoznak létre leányvállalatot Gyöngyösön, manapság ugyanis sokan ingáznak Gödöllőre és Jászfényszarura.

Az Ipari Park Fejlesztő Kft. 1999-ben alakult, és 2000-ben nyerték el az ipari park címet. Az ötvenhektáros terület igény szerint 200 hektárig bővíthető, s a beépíthetőség 50 százalékos – mondta Skultéti Vilmos ügyvezető igazgató.

Érvek a Magyarországi apollo tyres-beruházás mellett

Több okot is felsorolt az indiai fél azzal kapcsolatban, hogy miért hazánkat választotta – tudtuk meg Garamhegyi Ábeltől, a GKM szakállamtitkárától, külgazdasági kormánymegbízottól.

Mint mondta, az is mellettünk szólt, hogy megfelelő infrastruktúrát tudtunk kínálni, illetve az, hogy a tervezett időpontra, áprilisig nálunk meg tudják teremteni a feltételeket az alapkőletételhez, a beruházás tényleges kivitele-zéséhez.

Pontosabban annak első lépcsőjéhez, amelynek értéke mintegy 200 millió dollár – mondta Garamhegyi.

Már az első etap után évi hétmilliós kibocsátású lesz a gyár – mondta. Öszszehasonlításképpen: a Hankook teljes beruházásáé tízmilliós – tette hozzá. Úgy tudja egyébként, hogy nem csak európai piacra szállítanának Gyöngyösről, az észak-amerikait is ellátnák tőlünk.

További hozadéka lehet a beruházásnak, hogy több beszállító is követi majd az Apollo Tyrest Gyöngyösre és környékére. Máris többel tárgyalnak – mondta a szakállamtitkár.

Mint mondta, az is mellettünk szólt, hogy megfelelő infrastruktúrát tudtunk kínálni, illetve az, hogy a tervezett időpontra, áprilisig nálunk meg tudják teremteni a feltételeket az alapkőletételhez, a beruházás tényleges kivitele-zéséhez.

Pontosabban annak első lépcsőjéhez, amelynek értéke mintegy 200 millió dollár – mondta Garamhegyi.

Már az első etap után évi hétmilliós kibocsátású lesz a gyár – mondta. Öszszehasonlításképpen: a Hankook teljes beruházásáé tízmilliós – tette hozzá. Úgy tudja egyébként, hogy nem csak európai piacra szállítanának Gyöngyösről, az észak-amerikait is ellátnák tőlünk.

További hozadéka lehet a beruházásnak, hogy több beszállító is követi majd az Apollo Tyrest Gyöngyösre és környékére. Máris többel tárgyalnak – mondta a szakállamtitkár. -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.