Hospinvest: jobb szolgáltatást, egyenlő egészségügyi hozzáférést kínál
A HospInvest célja a "költséghatékony megoldások melletti minőségi szolgáltatásnyújtás a betegeknek". A cég Kinyújtott Kéz programjában a közlemény szerint előtérbe helyezi a betegek érdekeit, az egészségügyi szolgáltatások színvonalának javítását, továbbá azt, hogy minden beteg azonos esélyt és hozzáférést kapjon az egészségügyi ellátáshoz. A szolgáltató egyben felhívja versenytársai figyelmét, hogy kompromisszumok nélkül tegyék magukévá ezt a programot.
A Kinyújtott Kéz program öt pontja röviden összefoglalva:
1. Első a beteg.
Az első pont szerint a beteg érdekét az egészségügyi szolgáltató minden elé helyezi; az fontosabb, mint a szolgáltató finanszírozási érdeke. Többek között e pont alá értendő az is, hogy a beteget nem küldik el, ha emiatt bármilyen egészségkárosodás érheti.
2. Minden beteg azonos esélyt és hozzáférést kap az ellátáshoz.
A beteg egészségügyi ellátását nem a beteg anyagi helyzete, hanem a beteg állapota határozza meg.
3. Az egészségügyi szolgáltatás minősége csak javulhat.
A szolgáltató biztosítja a szakképzett orvosokat, a legújabb orvostechnológiát, ösztönzi orvosait a szakmai fejlődésre. Egyben megvalósítja a betegcentrikus kórházi ellátást – így például a rövid ápolást, az egynapos sebészetet – a hosszú és folyamatos kórházi benntartás helyett
4. A racionális (költséghatékony, takarékos, modern, európai színvonalú) működéssel közpénzt takarítunk meg minden magyar állampolgár javára.
5. A gyógyítás erkölcs és empátia is - nem csak tudás és technológia.
Ugyanis a beteg nem a gyógyítás tárgya, hanem a helyzet kiszolgáltatott individuuma - ennek megfelelően kell vele kapcsolatot teremteni.


