BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Húsvéti csokik: a tojás veri a nyulat

A húsvéti édességek kiskereskedelmi forgalma megtorpant tavaly. A mennyiségi eladások 9 százalékkal csökkentek, a tavalyelőtti ünnepi időszakhoz képest. Így a tojás, nyúl, bárány, csibe és az ajándék csomagok 900 tonnát meghaladó értékesítése mintegy 2,2 milliárd forint bevételt hozott. Értékben a piac egy százalékkal bővült 2007 március-ápriisban, az előző hasonló periódussal szemben - olvasható a Nielsen piackutató felmérésében.

A tejcsokoládé mennyiségben is megelőzte a nugátot, a húsvéti szezonális édességek tavalyi kiskereskedelmi forgalmában. A figurák közt nagyot javult a csokitojás pozíciója, a nyúl rovására. A változások oka, hogy a kisebb, elsősorban a nugát szegmensre koncentráló kisebb gyártók egy része kevesebbet értékesített 2007-ben, mint egy évvel korábban.

Ugyanakkor erősödni tudott több nagy gyártó, amely elsősorban minőségi tejcsokoládékkal célozta meg a vásárlókat. Az egyéb figurák, mint a bárány, csibe kacsa és mások részaránya 10 százalék alatt maradt. Némileg növekvő tendenciával.

A hagyományos csomagok részaránya tavalyelőttig növekedett, múlt évben viszont 10 százalék alá csökkent, mennyiségben is, értékben is. Szintén egyre kisebb részesedést értek el az ajándékkal kiegészített édesség-csomagok. Mennyiségben 4, értékben 11 százalék jutott rájuk, a legutóbbi adatok alapján.

Továbbra is a piac egyik fontos jellemzője, hogy nagyon koncentrálódik a hipermarketekre. Az eladott mennyiség 56 százaléka a legnagyobb eladóterű üzletekben talált vevőre az utóbbi két év során. A 401-2 500 négyzetméter közötti csatorna részaránya 25-ről 28 százalékra emelkedett, egyik évről a másikra.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek