Az indiai és az európai piac húzta a Suzukit
Az adózott eredmény 75 milliárd jenről 80,3 milliárd jenre (775 millió dolár), az árbevétel 11 százalékkal, 3500 milliárd jenre emelkedett. (A magyar érdekeltség eredményeiről leghamarabb májusban lesznek információink.)
A két húzópiac India és Európa volt. Indiában a verseny erősödésére kell számítani, itt a nagyobb riválisok - köztük a General Motors, a Honda és a Volkswagen - együtt mintegy hatmilliárd dolláros beruházást hajtanak végre. (A Toyota, amely Indiában kissé lemaradt, nemrégiben jelentette be, hogy 334 millió dolláros beruházással második gyárát is felépíti az országban.) A Suzuki manesari gyárban a kapacitás megháromszorzására készül, így itt jövőre már 300 ezer gépkocsit fognak gyártani.
Az esztergomi gyárban az idén már szintén 300 ezer autó a terv; a Suzuki 31,4 milliárd jenes beruházással tajföldön is épít egy gyárat.
A társaság az április 1-jén kezdődött üzleti évben 80 milliárd jenes adózott eredményre számít (a korábbi előrejelzés 80,3 milliárd jen volt).
A Suzuki részvényárfolyama csütörtökön 2,4 százalékkal gyengült (az eredményeket zárás után jelentették be).


