Hamarosan nálunk is rajtolhat a Hennes & Mauritz (H&M) internetes áruháza, amely a közelmúltban Németországban és Ausztriában indult be. A magyar piacon ez a divatcég lenne az első, amely – az offline üzlethálózat mellett – magyar nyelvű honlappal szolgálná ki a vásárlókat. A világháló népszerűsége a ruházati szegmensben nem csak a középkategóriás márkák körében töretlen. A luxuscégek eurómilliókat fektetnek az online értékesítésbe, hogy a termékek bemutatása a lehető legjobb legyen, megkönnyítve a nem kis értékű vásárlásokat.
Marta Grabowska, a H&M kelet-közép-európai régióért felelős sajtóreferense a Világgazdaságot úgy tájékoztatta, Magyarország egyértelműen potenciális piac a H&M online értékesítése szempontjából, a bevezetés időpontjáról azonban egyelőre nem született döntés. A H&M hazájában, Svédországban 1998-ban, a többi északi országban pedig ezt követően indult be a webshop.
A bolti értékesítés mellett Magyarországon is egyre nagyobb teret nyer az e-kereskedelem. Ez eddig elsősorban a kis- és középvállalkozásokra volt jellemző, hiszen a kereskedőknek nem kell az árukészlettel foglalkozni, mivel megrendelésre dolgoznak. A nagyvállalatoknak a webshop működtetése inkább hozzáadott szolgáltatást jelent: az internetet ugyanis mind többen használják a különböző termékek kiválasztására és az azokkal kapcsolatos előzetes tájékozódásra, még ha végül nem is ott vásárolnak. Grabowska szerint ha nem is jelent közvetlen termékbeszerzést az internetes áruház, a vállalat által nyújtott szolgáltatások színvonalát emeli, s erre a vevők vásárlással és folyamatos visszatéréssel válaszolnak.
A H&M nem az egyetlen nemzetközi ruházati lánc, amely potenciális réspiacot lát az online vásárlókban. A napokban indult Hollandiában a C&A webshopja, amelyet az internetes kereskedéssel foglalkozó Wehkamp BV-vel együttműködve indított a düsseldorfi székhelyű vállalat – nyilatkozta lapunknak Norbert Scheele, a cég kelet-közép-európai regionális igazgatója. A kooperációs megoldás néhány hónapos tesztidőszaka alatt ötmillió eurós forgalmat ért el a hazánkban piacvezető C&A, ez az áruházlánc éves árbevételének egy százaléka. Scheele hozzátette: hasonló próbákat a többi piacon, így idehaza is terveznek.
A ruházati cikkek és kiegészítők világhálón való értékesítésének létjogosultságát jelzi az is, hogy – nálunk ugyan az offline üzletek terén csak most jelennek meg a luxusmárkák – az angolszász piacokon és Nyugat-Európában az online árusítás a prémium szegmensben is hódít. A Gucci, a Louis Vuitton (LV), de az Armani csoport honlapjáról is lehet – akár több ezer euróba kerülő – termékeket rendelni. Az LV lapunknak úgy nyilatkozott: a ruházati cikkek és kiegészítők értékesítésének jövője a világháló. A vásárlók olyan szolgáltatásokat kapnak így, amelyek vetekszenek az üzletekével: a vállalat célzottan fejleszti az e-értékesítési csatornát, amely egyelőre Franciaországban, Nagy-Britanniában, Németországban, az Egyesült Államokban és Japánban érhető el. A Louis Vuitton internetes üzleteiben a helyi boltok árszínvonalán lehet vásárolni, s a termékek Párizsból érkeznek a vevőkhöz.
A Forrester Research felmérése szerint a globális online költés – a gyenge gazdasági eredmények ellenére – az idén 17 százalékkal, 204 milliárd dollárra nő. A húzótermékek a kutatás alapján a ruházati és műszaki cikkek, illetve a gépjárművek lesznek.
A Gemius által a közelmúltban végzett kutatás eredményei alapján az e-kereskedelem fellendülése Magyarországon is tapasztalható. Becslések szerint az online boltok forgalma 30 milliárd forint körül alakul, ez a kiskereskedelemnek úgy az egy százaléka (Nyugat-Európában az arány 19-20 százalék). Az internetezők leggyakrabban könyveket, CD-ket és filmeket vásárolnak. Magyarországon ruházati termékeket jórészt az aukciós portálokon keresnek. Ugyanis magyar nyelven szinte sehol nem tudnak Magyarországra rendelni, de a Gemius előrejelzése szerint fejlődésre számíthatunk az üzletágban.
A katalógusból árusító cég 2006-os árbevétele 5,5 milliárd forint volt.
Az online rendelések száma 2007-ben az előző évhez képest megduplázódott a Quelle Magyarországnál.
A hazai cég az anyavállalat stratégiáját követve nagy hangsúlyt fektet az internetes értékesítés bővítésére, ahol a katalógusválaszték mellett komplex szolgáltatásokat is kínálnak.
A cég árbevétele 2006-ban négymilliárd forint volt.
A katalógusból árusító cég 2006-os árbevétele 5,5 milliárd forint volt.
Az online rendelések száma 2007-ben az előző évhez képest megduplázódott a Quelle Magyarországnál.
A hazai cég az anyavállalat stratégiáját követve nagy hangsúlyt fektet az internetes értékesítés bővítésére, ahol a katalógusválaszték mellett komplex szolgáltatásokat is kínálnak.
A cég árbevétele 2006-ban négymilliárd forint volt.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.