Térségünkbe készülő indiai autóipari cégek
Az indiai autóalkatrész- és abroncsgyártó vállalatok egyre inkább számba veszik a kelet-európai megtelepedés lehetőségét – írta az újdelhi Business Standard. Az üzleti lap példaként említi, hogy az Apollo Tyres Ltd., a szubkontinens vezető gumiabroncsgyártó cége hosszú távú, globális terjeszkedési stratégiája jegyében Gyöngyösön hoz létre gyártóbázist, illetve az Amtek Auto jövőre Romániában nyit üzemet.
A tervkészítésben főként azt vették figyelembe, hogy az unió nemcsak nagy autópiac, hanem a világ vezető járműgyártója is egyben. Amint Sunam Sarkar, az Apollo Tyres marketingvezetője mondta, Európában évi 250 millió gumit vásárolnak, emiatt döntött a cég a magyarországi megtelepedésről.
Amit Kalyani, a bevételének 42 százalékát európai gyáraknak való beszállításból nyerő Bharat Forge ügyvezető igazgatója pedig rámutatott: nem csupán az öreg kontinensen előállított autók nagy darabszáma a fontos, hanem az is, hogy a magas európai autóárak igen vonzóvá teszik az EU gyártóit az indiai alkatrész-beszállítók számára.
A kelet-európai megtelepedés mellett pedig az szól, hogy bár az itteni munkabérek háromszor-négyszer magasabbak ugyan az indiaiaknál, de a nyugat-európaiaknak csupán ötödét érik el. India egyébként egy év alatt 16 százalékkal növelte autógyártását, és ezzel Kína mögött a második legnagyobb termelésbővülést elért ország Ázsiában.


