Háromszor több a mobil-előfizető, mint az internetfelhasználó
A tanulmány amerikai és európai kiskereskedelmi cégeket értékelt többféle kritérium alapján is. Idesorolható egyebek mellett az egyszerűen kezelhető grafikus felhasználói felület, a keresési lehetőség és a kényelmes vásárlási folyamat, valamint a közösségi hálózatokhoz való kapcsolat. Az e-kereskedelem töretlenül fejlődik.
A Forrester Research becslése szerint az online értékesítés globális összértéke ebben az évben eléri a 204 milliárd dollárt, 2012-re pedig a 335 milliárdot.
Az USA-ban az értékesítés mintegy hat százaléka már az online szegmensben bonyolódik. Rövidesen a vásárlók alapvető elvárásai között szerepel majd, hogy mobiltelefonjaikkal megtalálhassák az üzleteket, kutathassanak termékek után és kezeljék a számlájukat.
Ehhez a kiskereskedőknek is ki kell alakítaniuk mobil- és többcsatornás stratégiájukat, hogy a vevők bármikor és bárhonnan hozzáférhessenek az általuk kínált termékek adataihoz. Jelenleg háromszor több – mintegy 3,3 milliárd – a mobil-előfizető, mint az internetfelhasználó, utóbbiak száma „csupán” 1,3 milliárd.


