A csatorna által az utóbbi fél évben kifejlesztett új generációs hirdetések alkalmazási lehetőségük szempontjából három csoportba sorolhatók: a jelenleg is használt eszközök – mint például a már működő single spot, a promo keret vagy a kreatív nyereménybemutatás -, a tesztelés fázisában lévő formátumok – mint például a Kiválasztott döntőjében kipróbált osztott képernyős megoldás -, és a fejlesztés alatt álló eszközök, mint amilyen az úgynevezett ID spot is.
Úgy gondoltuk, hogy eljött az idő, hogy ezekre a projektekre egy külön szervezeti egységet hozzunk létre – mondta Kovács Krisztián, a TV2 kereskedelmi igazgatója.
Atkári Csaba, a TNS Hungary tanácsadója arról számolt be, hogy a kutatási eredmények kiemelkedő, 80%-os érzékelési és 66%-os visszaidézési arányt mutatnak példáu a single spot esetében. A televíziónézők izgalmasnak találják ezt a fajta megoldást, a klasszikus reklámblokkokhoz képest kevésbé utasítják el, 81 százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy nem kapcsolna el, ha csak egyetlen reklám szerepelne a blokkban.
Palincsár László, az Initiative médiaügynökség képviseletében úgy vélte, hogy az ehhez hasonló eszközök mutathatják a televíziós hirdetések jövőjét, mert kreatívak, költséghatékonyak, eredményességük pedig jól mérhető.