BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Repüljön gyorsan vonattal!

Formálódik az első olyan üzlet, amely a légi és a nagy sebességű vasúti közlekedés összekapcsolásának előnyeire alapoz. Az Air France légitársaság és a Veolia vasúttársaság által létrehozandó vegyes vállalat azt a tendenciát fogja kihasználni, amelyben a nagy sebességű vasutak a rövidebb európai útvonalakon kiszorítják a légi közlekedést.

Szakértők szerint a vasút a három óránál rövidebb utakon kínál nyilvánvalóan előnyösebb utazási lehetőséget a repülőnél. Párizs és Brüsszel között ma már alig száll valaki repülőre, de lassan a Párizs–Frankfurt járatnak is bealkonyul, amióta a két várost nagy sebességű vonat köti össze – írja a Financial Times. A légitársaságok nehézségeit szaporítja, hogy kiadásaiknak már 30-40 százalékára rúgnak az üzemanyagköltségek az egy évtizeddel korábbi 15 százalék után.

A Veolia, a kontinentális Európa legnagyobb magánkézben lévő áruszállító vasúttársasága sok országban személyszállítással is foglalkozik. Hírek szerint Air France márkanév alatt szállítja tovább Európában a francia légitársaság – Charles de Gaulle repülőtérre érkező – utasait. A szolgáltatás egyelőre csak nemzetközi lesz, mert az európai szabályozás a belföldi vasúti személyszállítást csupán 2010-től liberalizálja. A most születőhöz hasonló újabb megállapodások segítik majd az európai nagy sebességű vasúti szállítás térhódítását. Erre jó lehetőséget kínál, hogy tavaly beindult a közlekedés a nagyon nagy sebességű francia LGV Est vonalon Párizs és Strasbourg között, jövőre pedig Antwerpent és Amszterdamot köti majd össze az LGV. Az Air France és a német Lufthansa már korábban is követte ezt a gyakorlatot: utasaiknak jegyeket árultak a járataikhoz csatlakozó nagy sebességű vonatokra. Közlése szerint az Air France azért indít saját vasúti vállalkozást, mert elégedetlen volt azokkal a szolgáltatásokkal, amelyeket a vasúttársaságok nyújtottak az általa foglalt vonatjegyekkel utazóknak. Mint a francia La Vie du Rail International vasúti magazinban közölte, négyéves próbaidőt biztosított az új tevékenység tesztelésére. A Veolia is megerősítette a brit lapnak a légi-céggel folyó tárgyalások hírét.

„Hamarosan a Malévnál is lehet jegyet foglalni a moszkvai domogyedovói repülőtér és a város között közlekedő expresszvonatra”, válaszolt lapunknak Németh Krisztina, a társaság szóvivője. Cége nyitott a MÁV-val való együttműködés megvizsgálására is. VG

DB–ÖBB összefogás a fuvarpiacon

Az osztrák állami ÖBB és a német állami DB vasúttársaság áruszállító leányvállalatai július végére vegyes vállalatot hoznak létre, számol be a Der Standard.

A német Railion partnere tehát a Rail Cargo Austria – a MÁV Cargo Zrt. tulajdonosa – lesz.

A január óta ismert terv szerint az új cég „vadászterülete” a dunai és a balkáni térség lesz, vagyis a Közép-Európa és a Fekete-tenger közötti konténeres szállításra fognak összpontosítani.

„Cégünk a MÁV Cargo megvásárlásával további vevőkhöz is eljuthat, így Ukrajnába és onnan a Fekete-tengerig, Románián át pedig a Balkánra vezet az út” – mondta korábban lapunknak Ferdinand Schmidt, az RCA igazgatósági tagja.


A német Railion partnere tehát a Rail Cargo Austria – a MÁV Cargo Zrt. tulajdonosa – lesz.

A január óta ismert terv szerint az új cég „vadászterülete” a dunai és a balkáni térség lesz, vagyis a Közép-Európa és a Fekete-tenger közötti konténeres szállításra fognak összpontosítani.

„Cégünk a MÁV Cargo megvásárlásával további vevőkhöz is eljuthat, így Ukrajnába és onnan a Fekete-tengerig, Románián át pedig a Balkánra vezet az út” – mondta korábban lapunknak Ferdinand Schmidt, az RCA igazgatósági tagja.

-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.