Erről Miroslaw Drzewiecki lengyel sportminiszter számolt be azt követően, hogy az olimpia ideje alatt Grzegorz Schetyna belügyminiszterrel közösen kínai vállalatokkal tárgyalt Pekingben.
A Warsaw Business Journal értesülései szerint ezek a társaságok autópályát, sportlétesítményeket, metrót, sőt repülőteret is építhetnek a következő években Lengyelországban. Miroslaw Drzewiecki jelezte: a kínai cégek mellett szól az olimpiai beruházásokkal szerzett tapasztalatukon túl az is, hogy jóval olcsóbban – egyes források szerint fél áron – valósíthatnák meg az említett projekteket.
Márpedig a lengyelek feltehetőleg ahol tudnak, spórolnak majd az Eb-hez köthető beruházásokon. Az eredeti tervek szerint az ország egymilliárd eurót költött volna a sportlétesítmények felhúzására, további 20 milliárdot a szükséges kiegészítő infrastruktúra kialakítására, azonban hamar kiderült, hogy ennél jóval nagyobb összegre is szükség lehet.
A lengyel–ukrán győzelem bejelentését követően ugyanis rohamos emelkedésnek indultak például az építőanyagárak, így a lengyelek már a 2007. áprilisi döntés után három hónappal jelezték, hogy a korábban tervezettnél 12 százalékkal többet költenek majd gyorsforgalmi utak építésére, s félmilliárd euróval növelték a vasútépítésre elkülönített összeget is. Ráadásul tovább drágíthatja a beruházásokat, hogy sürget az idő.
A projektek ugyanis érdemben egyelőre sem Ukrajnában, sem Lengyelországban nem kezdődtek meg, emiatt az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) már többször a rendezési jog elvételével fenyegette meg a társrendezőket. Michel Platini, az UEFA elnöke őszre ígérte a végső döntést a 2012-es Eb sorsáról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.