Jobb GE-mozdonyt kap Kína, mint az USA
A több mint 6000 lóerős, China Mainline Locomotive (CML) nevű új mozdony 40 százalékkal nagyobb teljesítménnyel és 30 százalékkal kisebb súllyal rendelkezik, mint ugyanennek a sorozatnak Észak-Amerikában közlekedő típusai. A 16 hengeres, GEVO motor segítségével a lokomotív 84 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsát ki és 3-5 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, áll a gyártó közleményében. A projekt révén a GE a kínai Vasútügyi Minisztérium stratégiai partnerévé válhat.
A „CML 50001 típus az első darabja annak a háromszáz EvolutionR sorozatú mozdonynak, amely augusztus végén érkezett meg Kínába. A Qishuyan Locomotive and Rolling Stock Works nevű kínai vállalattal kötött együttműködés keretében a GE Transportation 2010 júniusáig szállítja le a 6250 lóerő csúcsteljesítményű mozdonyokat. Amerikai központjából csupán két, indulásra kész EvolutionR sorozatú lokomotívot szállítanak Pekingbe, a többi 298-et a Qishuyan szereli majd össze Kínában. A Qishuyannal kötött együttműködés a GE-nek jó lehetőséget kínál arra, hogy vezető szerepet kapjon a következő években Kína 6500 fővonali mozdonyból álló, öregedő vasúti flottájának lecserélésében.


