Cégvilág

Hogyan szerez nézőket a TV2? Itt a három képernyős modell

Extra tartalmakkal és közösségépítő alkalmazásokkal csábítja magához a nézőket, valamint az internet és mobil felhasználókat a TV2.

Az ennek érdekében 2008 júniusában létrehozott szervezeti egység, a Digitális Média Igazgatóság feladata, hogy a televízió képernyőjén megjelenő tartalmakat extrákkal kiegészítve, számos új platformon tegye elérhetővé.

A csatorna a Megasztárhoz kapcsolódó közösségteremtő újításával pedig egy Magyarországon még ilyen formában nem létező három képernyős modell felállítására – televíziós, netes és mobilos tartalmak összehangolására - tesz kísérletet. 

Fekete Attila, a TV2 Digitális Média igazgatója szerint egy csatorna számára legnagyobb érték a professzionális videotartalom, mellyel a tévénéző saját ízlése szerint összeválogathatja, és tetszés szerint újranézheti a televízióban sugárzott műsorokat, vagy azok legjobb pillanatait. A TV2 webcast ezt szolgálja: minden, saját gyártású műsora bármikor és tetszőleges ismétléssel újranézhető a neten. 

A csatorna legnépszerűbb saját gyártású műsorai a weben: a Megasztár, a Hal a tortán, és a Joshi Bharat, melyek videóit hetente 100.000 ember nézi újra. „Mivel különböző célcsoportokat kell kiszolgálnunk, ezért szegmentáltan, portfolióban érdemes gondolkoznunk arról, hogyan tesszük a tartalmainkat elérhetővé. A TV2-nél a www.tenyek.hu indítását épp ezért tartottuk fontosnak, elválasztva azt a szórakoztatóbb, bulvárosabb www.tv2.hu tartalmától: a Tények c. hírműsorhoz méltó komolyabb hírtartalmat helyezünk el az oldalon, azaz a képernyőről ismert brand-et kiterjesztjük, és megsokszorozzuk az interneten” – mondta el Nádas Gergely, a TV2 Hírigazgatóság riportere, a tenyek.hu oldal projektvezetője.

A TV2 a felhasználói, feltöltött tartalomnak is biztosít egy teljesen független platformot a jövőben. „Tulajdonosunk, a ProSiebenSat.1 rendkívül népszerű portálját (a www.myvideo.de Németországban a 2. legnézettebb video megosztó oldal) a hazai közönség számára is elérhetővé tesszük, hamarosan közel 3 millió videót adaptálva a www.myvideo.hu oldalra, ahol a német területen tapasztalthoz hasonló hazai sikerre számítunk” – nyilatkozta Fekete Attila.

Nagy Andrea, a TV2 Marketing és kommunikációs igazgatója a három képernyős modell bemutatásakor olyan sikeres példákat említett, amelyek esetében a célcsoport aktivizálása televízión sugárzott webes vagy mobilos felületre kiterjesztett további tartalmakkal történt.

A csatorna a Megasztár műsorához kapcsolódóan a hazai közönség előtt most debütáló közösségépítő alkalmazást fejlesztett ki. Az I-Ping nevű közösségteremtő újdonságról a szolgáltatás ötletgazdája, Benda Gergely, a KOD Média Kft. ügyvezetője beszélt: az I-Ping tulajdonképp egy közösségi weboldal összekapcsolása mobiltelefonos technológiával. 

A Megasztár rajongói klubok tagjai mostantól nemcsak az interneten, hanem egy mobiljukra letöltött alkalmazás és bekapcsolt bluetooth-uk segítségével akár az utcán, szórakozóhelyen vagy rendezvényeken is pillanatok alatt „felismerik egymást”. Élesben az alkalmazást - mely egy WEB2.0 elemeket tartalmazó közösségi oldal és egy új fejlesztésű JAVA applikáció kombinációja – a TV2 Megasztár 4 műsorának nézői próbálhatják ki először.

tv2.hu TV2 web Megasztár
Kapcsolódó cikkek