Autópálya felújítások 6,7 milliárdért
A társaság 2008-ban mintegy nettó 6,7 milliárd forintot fordított a kezelésébe tartozó gyorsforgalmi úthálózat fenntartására, ami bár 1,2 milliárd forinttal több a tavalyi összegnél, így is 700 millió forintos megtakarítást jelent az idei tervekhez képest.
A versenypályázatoknál elért alacsony áraknak és a költségtakarékos, egyben környezetbarát technológiák (például az aszfalt újrafelhasználási eljárásnak) alkalmazásának köszönhetően ugyanis a nyertes vállalkozók a tervezett költségekhez képest olcsóbban végezték el a beütemezett feladatokat. A felújítási tervek végrehajtására elkülönített forrásokból 1,4 milliárd jutott a karbantartási feladatokra, 2,2 milliárd az utak felújítására, 0,9 milliárd a hídfelújításokra, 1,7 milliárd forint forgalomtechnikai és környezetvédelmi beruházásokra, illetve mintegy 0,5 milliárd forint az egyéb fenntartási tevékenységekre.
A felsorolt feladatok költségtervéhez a társaság és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ közötti fenntartási és üzemeltetési szerződés szolgált alapul. Az idén összességében 37 kilométer főpálya burkolat, hat komplett autópálya csomópont, két b komplex pihenőhely és 48 híd felújítását végezték el az ÁAK Zrt. által megbízott vállalkozók. Az év legnagyobb beruházása, az M1-es hegyeshalmi szakaszának felújítása és a 2007-ről áthúzódó hídfelújítások már áprilisban elkezdődtek, a további munkálatok pedig májustól indultak.
Szintén jelentős beruházásnak számít az M0-M1-es autópálya csomópont és az M1-es törökbálinti csomópontjának burkolat-felújítása is. Ezen munkálatok a magyar sztráda-hálózat legnagyobb forgalmat lebonyolító pályaszakaszait érintették. A felújítási tervek elkészítésekor az elmúlt évekhez hasonlóan idén is elsődleges szempont volt, hogy a beruházások a forgalom lehető legkisebb zavarása mellett és a legrövidebb időn belül valósuljanak meg.
A munkálatok lebonyolításának időbeli organizációját a tervkészítők a Labdarúgó Európa Bajnokság és a Forma-1 Magyar Nagydíj időpontjához igazítva végezték el, így ezen események idején nem volt olyan jelentősebb kivitelezési munka, amely a hazai gyorsforgalmi úthálózaton számottevő forgalomkorlátozással járt volna.