Bevonják a barátainkat: jön a közösségi marketing az iWiW-en
Ezeket a kis programokat bárki elkészítheti és bevonhatja ismerőseit azok használatába, akik újabb barátoknak ajánlhatják azokat. A lehetőségek végtelenek. A virtuális ajándékküldéstől a filmélmények megosztásán keresztül, az online pókerjátszmákig szinte minden elképzelhető.
„Social marketing” azaz közösségi marketing, „appvertising” azaz reklámüzenet köré épített közösségi alkalmazások. A felnőtt internetezők 37 százaléka, a fiatalok 70 százaléka használ rendszeresen közösségi portálokat. Egy amerikai felmérés szerint ezekkel a hirdetésekkel a fogyasztóknak hetvenötször annyi kapcsolatuk van, mint a hagyományos bannerekkel és ötször annyi, mint egy TV reklámmal.
A felhasználók 85 százaléka használja egynél többször, 56 százaléka több mint kilencszer. Az iWiW portálon hazánk lakosságának közel harmada jelen van, napi egy millióan használják. Mégis, a teljes hazai reklámozásnak kevesebb mint kb. 0,005 százaléka kapcsolódik közösségi tevékenységhez.
2009-ben a Sodapop munkája arra fókuszál majd, hogy elfogadtassa a hirdetőkkel a közösségi gondolkodás fontosságát, hisz vásárlóik már korábban belátták ezt. - mondta Bányai Zsolt, az iWiW-et alapító és megalkotó szoftvercég, a Virgo Systems vezető tanácsadója.


