Cégvilág

Karácsonyi ajándék: legtöbben tusfürdőt adnak?

Karácsonyi ajándékozás céljára egyre többen kedvelik a testápoló szerek és kozmetikumok összecsomagolását. A boltokban eladott díszes, vonzó csomagok száma 13 százalékkal emelkedett tavaly november-decemberben, az előző évi ajándékozási periódushoz képest - derükl ki a Nielsen felméréséből.

Tavalyelőtt 664 különböző összecsomagolt ajándéknak valót kínáltak az üzletek az ünnep alkalmából, múlt évben már 714-et. Legkedveltebb termék a tusfürdő – értéket tekintve - az ajándékcsomagokban, utána a kéz- és testápoló következik, majd a szappan, dezodor és sampon.

Jelentősen visszaestek viszont a hajformázók a karácsonyi csomagok összeállításában. A beszerzés két csatornára összpontosul. A hipermarket és a drogéria elveszi a kategória piacának 93 százalékát. Figyelemre méltóan sok fogyasztó fordul a drogéria felé; az ott vásárolt csomagok értéke 15, darabszáma pedig 25 százalékkal emelkedett a tavalyi szezonban, az előző évihez képest.

A hipermarketek növekedési mutatói csak egyszámjegyűek: 8, illetve 7 százalék. Az árakkal kapcsolatban figyelemre méltó tendencia, hogy a legdrágább és a legolcsóbb, 860 forintos és olcsóbb csomagok részaránya csökken, egyik évről a másikra.

Legnépszerűbb árfekvés az 1 040 és 3 540 forint között ajándék, mivel elviszi az összes eladás több mint kétharmadát értékben.

Nielsen sampon ajándék karácsony tusfürdő
Kapcsolódó cikkek