A szakma és a nagyközönség is kedvezően fogadta, hogy a harmadik alkalommal megrendezésre kerülő Signexpót, illetve a debütáló Digital Expót egy időben egy helyszínre, a Syma Sport- és Rendezvényközpontba vitték a szervezők. A reklámdekoráció szakkiállítása, a Signexpo, valamint a digitális nyomtatási ipar szakvására, a Digital Expo sok újdonságot tartogatott a szakmai látogatóknak, s az érdeklődő nagyközönségnek is. Jó ötletnek bizonyult az is, hogy a Magyar Reklámszövetség Digital Signage Magyarországi Tagozatával együttműködve hazánkban első alkalommal rendezték meg a DigitalSignage alkiállítást, amelyen bemutatkoztak a felületgyártók és -forgalmazók, a tartalom- és adatszolgáltatók s a kreatív teamek is. A három kiállítás közel száz cége teljesen megtöltötte a Syma A csarnokát.
A Digital Expón a kiállításszervező Expositor Kft. a vásár középpontjába a digitalizációt állította, s a fotó-, video- és nyomdatechnikai piac vállalkozásainak, valamint az általuk készített termékeknek – könyv és média – kínáltak bemutatkozási lehetőséget.
A szervezők felismerték, hogy dinamikus fejlődésének köszönhetően a digitalizáció népszerű téma lett, s a képalkotás és nyomtatás olyan kreativitáson alapuló tevékenység, amely nemcsak a szakemberek, de a nagyközönség érdeklődésére is számot tarthat. A kiállítás tematikájában a képalkotás, a nyomtatott kommunikáció, az üzleti megoldások, valamint a web szerepelt. A digitális nyomtatás területén bekövetkezett jelentős fejlesztések eredményeként ma már mindenki saját igénye szerinti konfigurációban – méretre szabva – szerezheti be a gépeket, eszközöket, mivel a gazdaságos üzemeltetés jegyében a gyártók figyelme a kis- és közepes példányszámú nyomtatás területén működő vállalkozások felé is irányul. A digitális világban a nyomdáknak új kihívásokra kell választ adniuk. A szervezők szándéka a teljes folyamat bemutatása volt, melyben a nyomtatás csak az egyik, bár legfontosabb szakasz, s a digitalizáció mint hívószó köti össze a különböző tevékenységeket. Az élesedő piaci versenyben világszerte, így Magyarországon is a nyomdai vállalkozások sok esetben értékesítési problémákkal küzdenek. A vásáron működtetett, úgynevezett „kapacitáló standon” a nyomdai, dekoratőri kapacitások értékesítésére adtak tanácsot a szakemberek az érdeklődőknek.
A tapasztalat az, hogy a hagyományos nyomtatott kommunikáció eszközeit egyre többen cserélik digitális berendezésekre. A szervezők ezt figyelembe véve nemcsak a szakmai látogatókat célozták meg, hanem a nagyközönséget is. Ma már egyre több cégnek, illetve hobbifotósnak van olyan berendezése vagy tervezi olyan eszközök beszerzését, amelyekkel a profi nyomtatási minőséget megközelítő eredményt lehet elérni. A látogatók információt kaphattak a berendezések minőségi mutatóiról, árfekvéséről, s egy-egy kategóriában összehasonlíthatták a különböző gyártók termékeit is. Az interaktivitás jegyében a helyszínen lehetett kipróbálni például a reklámdekorációs anyagokat, nyomtatókat. A nyomtatás alap- és segédanyagai iránt érdeklődők pedig a bőség zavarával küzdhettek.
A Syma csarnokban lévő öt konferenciaterem lehetőséget adott arra, hogy a szakmai konferenciák, vállalati prezentációk a kiállítással egy időben, egy épületben folyhassanak. VG
Élőben is láthatók voltak a cég környezetbarát 8254E és 8264E, színes, kültéri poszterek, reklámtáblák készítésére alkalmas nyomtatói, valamint a Phaser 8560 és 8860 szilárd tintás nyomtatói s a DocuColor nyomdagép.
Élőben is láthatók voltak a cég környezetbarát 8254E és 8264E, színes, kültéri poszterek, reklámtáblák készítésére alkalmas nyomtatói, valamint a Phaser 8560 és 8860 szilárd tintás nyomtatói s a DocuColor nyomdagép.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.