A visszaesést mutató magyarországi PC-piacon ambiciózus terveket dédelget a HP
A márka tavaly mind darabszámban, mind dollárban számított bevétele alapján közel harmadával javított a mutatóin, az év folyamán mintegy 110 ezer darab asztali, illetve noteszgépet értékesített, ezzel a teljes itteni PC-piacra vetített részesedése elérte a 17 százalékot.
Kínálatában nagyjából fele-fele arányban oszlik meg a kétféle termékkategória, szemben a laptopok és az asztali gépek a magyar piacot jellemző 70-30 százalékos megoszlásával. Ennek az az oka, hogy a cég évek óta erős pozíciót vívott ki magának a nagyvállalati és a kormányzati szegmensben, ahol még nem a hordozható gépek iránt nagyobb az igény.
A HP különösen a múlt év utolsó negyedében javított jelentősen a részesedésén, s a noteszgéppiacon hosszú idő után elérte a piacvezető helyet 18 százalékos piaci részesedéssel – idézte a vezérigazgató-helyettes az IDC piackutató napokban nyilvánossá tett legfrissebb felmérését. Ehhez az is hozzájárult, hogy a márka a hordozható eszközök kategóriájában megjelent első, lakossági felhasználóknak szóló termékeivel, amelyekből az utolsó hónapokban jelentős mennyiséget tudott eladni.


