BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Befejeződik a MÁV reformja

Lezárul a vasúti rendszerek reformja. Különválnak a MÁV-nál az üzleti alapú és az állami hátterű tevékenységek.

Négyről hamarosan háromra csökken azon uniós országok száma, amelyekben még nem zárult le a vasúti rendszerek reformja, mert Magyarországon is a végéhez közeledik a folyamat: az idén egy önálló, állami tulajdonban lévő társaságba szervezik ki a MÁV Zrt. pályavasút-üzletágát, amely várhatóan 2010. január 1-jén kezdi meg önálló működését – válaszolt lapunknak Kavalecz Imre szóvivő.

Korábban Mosóczi László, a terület üzletági vezérigazgató-helyettese nem zárta ki a 436 milliárd forint vagyonú pályavasút ez év eleji önállósodását sem. A teher- és a személyszállítás, valamint a vontatás és járműkarbantartás már 2006–2008 között a saját lábára állt.

A vasúti teherfuvarozás azóta osztrák kézbe került, az utóbbiakat továbbra is a MÁV ellenőrzi. A pályavasút kiszervezésével elvben megszűnik a MÁV vasúti monopolhelyzete. A gyakorlatban persze továbbra is a holdinggá alakuló társaság ellenőrzi a hazai mozdonypark meghatározó részét

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.