A tájékoztatás szerint a kabinet január 12-én már tárgyalt a vezérigazgatónak a BKV átalakításával kapcsolatos elképzeléseiről, s ennek részeként a buszok megújítását célzó ötletéről - idézi a távirati irodát a hvg.hu.
A kabinet ekkor úgy foglalt állást, hogy érdemben csak a részletesebb kidolgozás után, várhatóan két hét múlva tárgyal a cég átalakításával és a buszbeszerzésekkel kapcsolatos kérdésekről.
A városvezetés azzal egyetértett, hogy a céget át kell alakítani, abban azonban nem volt egyetértés, hogy minderre a Kocsis István által vázolt elképzelés a legjobb megoldás.
Steiner Pál MSZP frakcióvezető azt nyilatkozta, hogy a vezérigazgató által felvetett 1000 busz beszerzésének ambivalens volt a fogadtatása. Szabadai Viktor (SZDSZ) közölte, hogy a városvezetés elé kerülő újabb, kidolgozottabb előterjesztés összeállításába már bevonják Lakos Imre (SZDSZ) közlekedési tanácsnokot, valamint Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) és Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettest.
A hétfőn váratlanul a városvezetés elé kerülő előterjesztés összeállításába a három fővárosi vezető egyikét sem vonták be.
A főpolgármesteri hivatal közlekedési ügyosztályvezetője, Kerényi László Sándor pénteken arról tájékoztatta Hagyó Miklós kabinetfőnökét, hogy ennek az anyagnak a városvezetés elé terjesztését nem a közlekedési ügyosztály kérte, annak szakemberei csak pénteken találkoztak először az anyaggal, s így hétfőn nem tudnak szakmai véleményt adni róla. Hagyó Miklós kabinetfőnöke, Antal Kálmán ezt követően jelezte Gyekiczki Andrásnak, a főpolgármester kabinetfőnökének, hogy a hétfői ülés meghívójában előterjesztőként szereplő Hagyó Miklós nevének a törlését kérik, mivel nem ő jegyzi az anyagot.
A Főpolgármesteri Kabinet hétfőn várhatóan csak első olvasatban foglalkozik a témával, s meghatározza, hogy az ügyben milyen egyeztetésekre van még szükség, s azokat kik folytassák le. A BKV általános és gazdasági vezérigazgató-helyettesei által készített koncepció érdemben egy megoldást, az operatív lízinget, az 1000 busz bérlettel történő beszerzését taglalja.
Mindezt háromszor ötévenkénti cserével és egyetlen szállítóval oldanák meg. A mai helyzetet ismertetve megállapítják, hogy az 1399 BKV-busz átlagéletkora több mint 15 év.
A legújabb beszerzésű 150 Volvo busz nélkül csaknem 17 évre növekszik az átlagéletkor.