A Nikkei úgy véli, a japán fogyasztók jelentősen alacsonyabb összegeket áldoznak elektronikai termékekre, mint korábban. Az Okasan Securities elemzője pedig az AP-nek úgy nyilatkozott: a kevésbé ismert kínai márkák kezdenek előtérbe kerülni. Így az olyan, világszerte népszerű, de Japánban eddig jelentéktelen márkák, mint az AsusTek vagy a Haier egyre nagyobb piacot szereznek.
A Dentsu Communication Institute internetes megkérdezéseiből kiderült: a nyolcvanas éves luxuslázát végig élő japán fogyasztók ma már sokkal nagyobb figyelmet fordítanak az árra. Ennek tudható be, hogy a Wal-Mart japán üzleteiben ma már naponta tíz Haier mosógépet visznek el, Panasonicból viszont havonta egyet-kettőt. A kínai márka népszerűségét mutatja az is, hogy a Haier hűtőszekrény felkerült a Nikkei Market Index legkedveltebb áruk listájára.
A BCN felmérései a laptopok terén is hasonló eredményt hoztak: a tíz legkedveltebb termék közül hatot külföldi gyártó jegyez. Előkelő helyen szerepel a tajvani Acer és az AsusTek, a kínai Lenovo, az amerikai Dell és az Apple is. A Gfk japán központjának adatai szerint az alacsonyabb teljesítményű laptopok 77 százalékát a tajvani gyártók adják el Japánban. A hazai vállalatok az asztali számítógépek, a felsőkategóriás laptopok és az óriástelevíziók piacát uralják.