BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Menet a csőd felé? - Telekeladásba menekül a Suzuki Ász üzemeltetője

Telkei eladásából befolyó pénztől remél lélegzetvételnyi időt a biztosítási botrányba keveredett Suzuki Ász autókereskedést üzemeltető Ász-Autó Zrt. Vezetője, Verhás Dániel elnök lapunknak elmondta: a társaság vagyoni helyzete lehetővé teszi, hogy minden ügyfelet kielégítsen, és ennek ütemezéséről tárgyalnak a biztosítóval.

Tájékoztatása szerint az M3-as autópálya kivezető szakasza mellett lévő két, összesen öthektárnyi ingatlan iránt multinacionális vállalatok érdeklődnek. A cégvezető szavaiból az derül ki, hogy nem is lett volna „cascoügy”, ha ezeket a telkeket elfogadták volna a bankok a forgóeszközhitel fedezeteként.

A Kossuth rádió tegnap azt közölte, hogy a cég több száz vevője után nem fizette be az ajándékba ígért cascót. A társaság hároméves biztosítást ajánlott vásárlóinak, ám likviditási gondok miatt nem teljesítette a szerződésben vállalt feltételeket. A vevők pedig csak karambol után tudták meg, hogy a cascójuk nem él. Az Uniqa Biztosító és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) vizsgálatot indít az ügyben. Lapzártánkig egyik szervezet sem közölte álláspontját.

„Ma mindenki a csőd felé menetel: aki tagadja, az nem mond igazat” – állítja Verhás Dániel, de rögtön megoldást is javasol. Szerinte ideje, hogy a bankok is alkalmazkodjanak a mai helyzethez, ha már a kereskedők hosszú ideje lemondanak árrésük jó részéről, mivel sok lakás- és autóvásárló az ismert okok miatt devizaalapú hitelt vett fel. Most, hogy gyenge a forint, a pénzintézeteknek nem a havi törlesztőrészletet kellene – Verhás szerint a forint gyengülésénél nagyobb mértékben – emelniük, hanem inkább a futamidőt lenne szükséges meghosszabbítani, hogy ne lehetetlenüljenek el a vásárlók.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.