Budapest-Kelenföld pályaudvar vágányainak és peronjainak mostani átépítése a 4-es metróállomás építése kapcsán történik. Egy mozgólépcsőkkel, liftekkel és hagyományos feljárókkal kialakított, korszerű közlekedési csomópont ad közvetlen átjárási lehetőséget a metrószint és a vasúti peronok között. Az elővárosi forgalom fejlesztésére két új peront is kiépítenek, írja közleményében a MÁV Zrt.

A beruházó a DB-R Metró Projektigazgatóság. Ütemezése szerint az átadási időpont 2010-11-re tehető. A Kelenföldi pályaudvarhoz kapcsolódik a Budapest – Székesfehérvár vasútvonal uniós támogatással megvalósuló felújítása. A komplex átépítésre összesen 63 kilométer hosszúságban kerül sor. A munka végeztével Tárnoktól 160 km/órás lesz a vasúti pálya, kivéve – környezetvédelmi okból – a Velence tavi szakaszt. Megépül a Kelenföld – Tárnok közötti második vágányt 19 kilométeren, a kapacitásbővítés az elővárosi járatsűrítést szolgálja.

Sor kerül a metróépítéssel nem érintett kelenföldi pályarészek felújítására is. A Kelenföld – Székesfehérvár szakaszon nemcsak a második vágány épül meg, hanem kialakítják a mai kor igényeinek és az esélyegyenlőségi törvényeknek is megfelelő utas-peronokat, a térvilágítás korszerűbb lesz, továbbá a kapcsolódó vasúti infrastruktúrák (alépítmény csere – vízelvezetés; pálya rekonstrukció – UIC 60-as sínek beépítése; jelző-, és biztosító berendezés; felső-vezetékrendszer; telekommunikáció; zajvédelem) is megújulnak. A projekt tartalmazza két meglévő közúti aluljáró felújítását, P+R parkolók, buszmegállók felújítását, új közúti aluljáró építését Kápolnásnyék és Velence állomásnál, valamint új megállóhely létesítését Dinnyésen. A rehabilitáció része az úgynevezett S-Bahn koncepciónak, amely Budapest elővárosi közlekedésfejlesztési koncepciója. (Főmterv-Közlekedés konzorcium, 2008. június). A beruházás lebonyolítója a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a projekt tervezett befejezése 2013.