Tavaly 40 százalékkal növelte árbevételét és eredményét is a CER Zrt., miközben a 2007-es, 1,1 millió tonnás szállított mennyiséget 2008-ban 1,5 millió tonnára növelte, válaszolt lapunknak Kukely Márton vezérigazgató-helyettes, de érték adatokat nem közölt. Jól indult a CER-nek 2009 is, hetente 15-20 százalékkal több árut szállít, mint tavaly. Nem kizárt, hogy tulajdonosai erre alapozva az idei, 1,5-1,6 millió tonnás tervszámokat 1,7-1,8 millió tonnára emelik. (Ez múlhat egy, még folyamatban lévő nagy tender eredményén is.) A CER 2009-es fuvardíjai változatlanok. "Értelmes keretek között tudtuk tartani beszállítóink áremelési törekvését, mi pedig nem nagyon erőltettük az emelést", mondta Kukely Márton.

Ám csökkenteni sem tudott a társaság versenypozíciói javítása érdekében, mondván a vasúti teherszállítás nagyon eszközigényes. A cégnek négy saját dízelmozdonya van, folyamatosan tárgyal újak beszerzéséről is, de elégedett a MÁV-Trakciótól való mozdonybérléssel is. Emellett a megbízói tulajdonában lévő, illetve bérelt gabonaszállító és tartályos teherkocsikkal dolgozik.

A szakember szerint a riválisok is hasonló úton járnak: nyilvánvaló ugyanis, hogy piaci pozícióikat csak eszközfejlesztéssel tarthatják meg, s hogy a piac hektikussága miatt rövid- és középtávon erre a bérlés a kézenfekvő megoldás. A CER Zrt. és az új, RCA hátterű MÁV Cargo egyelőre nem ütközött a piacon, de később erőpróbára kényszerítheti őket egyes gabona-, illetve folyékony szénhidrogén szállítmányok megszerzése.