Cégvilág

Lassult az online hirdetési piac növekedése

A megelőző évinél jóval lassabb ütemben, 20 százalékkal nőtt az online reklámköltés tavaly Európában – derül ki az IAB Europe marketingszervezet és a PricewaterhouseCoopers (PwC) tanácsadó cég közösen végzett felméréséből.

Az adatok szerint a hirdetők összesen 12,9 milliárd eurót költöttek el az interneten. 2007-ben a piac még 40 százalékkal bővült.

Az érett piacokon a növekedés üteme ugyanakkor 20 százalék alatt maradt. Hollandiában például csak 9 százalék volt, de Franciaországban is mindössze 18,5, Nagy-Britanniában, Németországban és Svédországban pedig 19 százalékot sikerült produkálni.

A középmezőny 20-30 százalék közti ütemben bővült, Belgium 21, Dánia 22, Spanyolország 26 százalékkal. Annál dinamikusabb növekedést produkáltak a kelet-közép-európai országok, a szlovén piac például 77, a lengyel pedig 60 százalékkal nőtt. A magyar piac az IAB Hungary adatai szerint 42 százalékkal bővült tavaly.

Ami az idei évet illeti, a PwC szakértője a helyzet érzékelhető romlását várja. "Az érett piacokon a korábbi növekedés akár visszaesésbe is válthat, az eddig dinamikusan bővülő országokban pedig jelentősen lassulhat az online költés emelkedése" - mondta Eva Berg-Winters senior menedzser.

A szakértő ugyanakkor derűlátásának is hangott adott, és úgy vélte, hogy a válság után újra a dinamikus bővülés útjára léphet az internetes média.

hirdetés online reklám IAB Europe marketing PricewaterhouseCoopers PwC hirdető
Kapcsolódó cikkek