Cégvilág

Összefogás a borturizmus népszerűsítésére

A magyar bor és borturizmus nemzetközi népszerűsítése érdekében összefogott a Magyar Turizmus Zrt., az ITD Hungary és a Magyar Bormarketing Kht.

Az erről szóló megállapodást 2009. június 5-én, a pannonhalmi Pannon Bormustra gálarendezvényén írják alá a felek. A megállapodás értelmében a három szervezet közös külpiaci kereskedelemfejlesztési és promóciós programokat rendez, együttműködnek a nemzetközi kiadványok készítésében és terjesztésében, valamint együttesen szervezik a külföldi borszakértők és szakújságírók beutaztatását.

A Pannonhalmi Főapátságban immár tízedik alkalommal megrendezett mustrán a tíz meghívott mértékadó külföldi szaktekintély, kiegészülve hat magyar bor ítésszel kiválasztja az ország 55 csúcsborát. A neves sommelier-kből, borszakírókból álló zsűri három kategóriában hirdet eredményt: 20 fehér-, 25 vörös- és 10 édes bor büszkélkedhet majd az elismeréssel.

A Pannon Bormustrán a magyar borászok és szakemberek első kézből értesülhetnek a nemzetközi trendekről, közvetlenül azok meghatározóitól.

A Magyar Turizmus Zrt. elnöke, Dr. Niklai Ákos – aki a Zrt. nevében a megállapodást aláírásával ellátja – fontosnak tartja kiemelni, hogy az együttműködés szorosabbra fűzése különösen aktuális az idei évben, hiszen az MT Zrt. 2009-re a Kulturális Turizmus Évét hirdette meg, amelynek az egyik kiemelt pillére a bor és gasztronómia. Fontos szempont továbbá az is, hogy ez ismét igen jó példája a szakmai és állami szervezetek közötti kooperációnak és a források hatékonyabb felhasználásának.

Magyar Turizmus Zrt sommelier bormustra borász borturizmus ITD Pannonhalmi Főapátság
Kapcsolódó cikkek