Cégvilág

Egy dollárért szabadulnának meg a neves üzleti laptól

A Financial Times által megkérdezett informátorok szerint elképzelhető, hogy a McGraw-Hill kiadó mindössze egy dollárt kért majd a Business Week üzleti lapért.

A kiadó egy befektetési bankot bízott meg a Business Week eladásával, miután a reklámbevételek harmadával, 77,8 millió dollárra csökkentek 2009 első felében.

A lap 936 ezer előfizetővel rendelkezik, elemzők szerint kétséges, hogy akár a Time, akár a Condé Nast vásárlóként jelentkezne érte. Előbbi jelenleg a Fortune-t is a Forbest adja ki az üzleti területen, utóbbi pedig éppen most számolt fel egy minőségi gazdasági lapot, a Portfoliót – írja a Financial Times.

A McGraw-Hill nem kommentálta a hírt, miszerint akár egy dollárért eladná a lapot, a cég csak annyit mondott: stratégiai lehetőségeket keresnek a Business Weekkel kapcsolatban.

Az elemzők szerint az egyik lehetséges vevő az OpenGate Capital, mely korábban szintén egy dollárért vásárolta meg a TV Guide-ot.

A Piper Jaffray szakértője szerint a Business Week esetében is ilyesmire lehet számítani, a kiadó minimális bevételre számíthat a lap eladásából, viszont évi 10-20 millió dolláros veszteségtől szabadulhat meg a tranzakcióval.

Business Week Time reklám kiadó
Kapcsolódó cikkek