Cégvilág

Fegyverkezési verseny, avagy a "Symantec és a hét törpe"

A Symantec és a McAfee folyamatos háborút vív a vírusvédelem piacán. A tét hatalmas: hamarosan eldőlhet, a piac két legfontosabb szereplője közül melyiknek fizet majd több millió felhasználó rendszeresen a rosszindulatú programokkal szembeni védelemért.

Az elmúlt időszakban a McAfee és a Symantec közötti verseny még élesebbé vált, ahogy mindkét vállalat egyre több új számítógéphez próbálta kapcsolni saját szoftverét. "Olyan ez, mint a fegyverkezési verseny" – mondta a New York Timesnak a McAfee pénzügyi igazgatója. A Rocky becenévvel illetett Albert A. Pimentel szerint a vírusvédelemmel foglalkozó cégeknek folyamatosan meg kell győzniük a felhasználókat arról, hogy az ő terméküket használják.

A McAfee évekig a Symantec által meghagyott "morzsákat csipegette", egészen két évvel ezelőttig. Ekkor a tárolóeszközöket gyártó EMC volt vezetője, David G. DeWalt vette át az irányítást és számos biztonságtechnikai cég akvizíciójával növelte meg a vállalat részesedését. Ha a trend a jelenleginek megfelelően folytatódik, a következő évben a McAfee átveszi a vezetést a Symantectől az üzleti szektorban.

A Symantec azonban továbbra is magasan vezet a teljes vírusirtó piacon, a Gartner adatai szerint mintegy kétszer akkora szeletet hasít a tortából, mint versenytársa. Még jelentősebb a különbség a végfelhasználók esetében, ahol a Symantec 52 százalékos részesedést tudhat magáénak. "Ez tényleg a Symantec és a hét törpe" története – összegezte véleményét Enrique T. Salem vezérigazgató.

Ugyanakkor a McAfee a múlt évben 55 milliárd dollárt költött arra, hogy az újonnan vásárolt PC-kre az ő vírusvédelmét telepítsék. Mostanra partnerei között tudhatja a Dellt, az Acert, a Toshibát, a Sonyt és a Lenovót. A Jefferies & Company számításai szerint az idén vásárolt számítógépek 40 százaléka érkezik eleve McAfee védelemmel. A világ első számú PC gyártója, a HP korábban exkluzív szerződést kötött a Symanteckel, ez azonban a következő évben lejár, a McAfee vezére szerint pedig a riválisnak mindent meg kell tennie, hogy megtartsa pozícióját. A Symantec vezetője retorikai fordulatnak és mellveregetésnek nevezte a rivális nyilatkozatát. Salem leszögezte: ha a McAfee túl magas árat kínál egy-egy gyártónak, a Symantec kivonul az üzletből és más területekre irányítja forrásait.

McAfee Symantec vírus telepít vírusvédelem PC számítógép
Kapcsolódó cikkek