"Nem sokat javult a helyzet a hónap eleje óta, még mindig sokan kivárnak, de az már látszik, hogy jóval alacsonyabb lesz a foglaltság a magyarországi Accor-hotelekben, mint a tavalyi futamkor" - mondta sommásan Király Zoltán marketing igazgató. A vezető szerint aki jegyet akar venni vendégeik közül, annak felajánják az értékesítői kapcsolataikat, de saját, speciális csomaggal nem készültek, vagyis nem kötötték össze a szállást és a jegyeladást.
Arra a kérdésre, hogy érzékelhető az olcsóbb, háromcsillagos hotelek felé áramlás, azt felelte: inkább az a taktikájuk, hogy az adott kategóriában felszámolt árban sokszor eggyel magasabb kategóriájú szolgáltatást is beletesznek, vagyis inkább az a cél, hogy a szállodán belüli egyéb szolgáltatások értékesítését ösztönözzék.
A Danubiusnál azt mondták, hogy a futamra érkező jórészt cseh és szlovák utazók az alacsony kategóriás szállásokat keresik. A Danubius Hotels 12 budapesti egységében négy héttel a futam előtt 35 százalékkal alacsonyabb foglaltságot mértek, mint egy esztendővel ezelőtt, mostanra ez alig javult valamit.
A költségvetésből évente több mint hárommilliárdot különítenek el a futam megrendezésére és az ahhoz szükséges licencdíjra (tavaly ez 3,36 milliárd forintra rúgott). A Magyar Turizmus (MT) Zrt. által a nagydíjra érkezők körében tavaly végzett kutatás szerint a látogatók 41,7 százaléka napi 50–200 euró közötti összeget, harmada pedig naponta 200 eurónál többet költ a futam hétvégéjén. A magyar látogatók ennél valamivel szerényebb összeget szánnak a versenyre. A felmérés szerint a turisták költése hazánkban a tavalyi nagydíj hétvégéje alatt meghaladta a 15 milliárd forintot, ez az államnak csak áfából 2,4 milliárdos többletbevételt jelentett.
A turisták budapesti költésén túl máshol is jelentkezik bevétel a verseny ideje alatt. Az Állami Autópálya Kezelő szerint a forgalom évek óta megközelítőleg 30 százalékkal nő a futam idején egy átlagos nyári hétvégéhez képest az autópályákon. Tavaly az ÁAK matricaértékesítése egy átlagos nyári hétvégéhez képest 35 százalékkal nőtt, ez nagyjából 25 százalékos árbevétel-emelkedést jelentett.
A kormány 2016-ig biztosítja a feltételeket a Forma–1 Magyar Nagydíj megrendezéséhez. A 2012-es futamra mintegy 26 millió dolláros jogdíjat kell fizetni; az összeg ezután évente 7,5 százalékkal emelkedik. Az idei futam megrendezésének a jogdíját jelentősen megemelte a gazdasági válság, a végösszeg az eredetileg tervezett 3,14 milliárd forintnál 1,74 milliárddal lett nagyobb a forint gyengülése miatt.