Az itthon a legnagyobb példányszámú ingyenes napilapként számon tartott Metropol 2010 januárjától egy kisebb és jobban kezelhető formátumban jelenik meg. Ez már a lap csehországi újrapozicionálásánál is bevált, és a hazai tesztelés során is kedvező fogadtatásra talált. Emellett az újság növelni kívánja a saját gyártású anyagait, főleg a szórakoztatóipar területén.

„Azzal, hogy egyesítjük erőinket az Axel Springerrel, a legnagyobb papíralapú lefedettséget érhetjük el Magyarországon, ami lehetővé teszi, hogy versenyezzünk a televíziós csatornákkal. Az új szerkesztési elveknek és formátumnak köszönhetően jobban meg tudunk majd felelni – az elsősorban fiatal – olvasóink igényének, ami lehetővé teszi, hogy a Metropol már 2010-ben nyereséget termeljen Magyarországon” – kommentálta az eseményeket Per Mikael Jensen, a Metro International vezérigazgatója.

Emellett a Metropol nyomdát is vált: az Adoc-Interprint Kft. helyett az AS-Nyomda Kft.-nél készülnek az új lapok 2010 elejétől. A strukturális változások eredményeként a társaság becslése szerint az éves megtakarítás már 2010-ben elérheti a 150 millió forintot.