Íme, az autógyár, amely rekord profitot ért el a válságban
A Hyundai a szeptember 30-val végződő negyedévben 827,3 millió dolláros nettó profitot ért el, szemben az előző év azonos időszakában könyvelt 222,7 millió dollárral. A cég szóvivője szerint ezzel az autógyár történetének legjobb negyedéves eredményét érte el – tudósít az AP.
Az eladások a mostani negyedévben 33,8 százalékkal növekedtek tavalyhoz képest, az év első kilenc hónapjában a Hyundai 2,23 millió gépkocsit értékesített, 7,5 százalékos növekedést produkálva. Ezzel a harmadik negyedévre már 5,5 százalékra emelkedett a Hyundai globális részesedése, a Hyundai és a Kia alkotta csoport jelenleg a világ ötödik legnagyobb autógyártó vállalata.
A Hyudait egyrészt a won gyengesége segítette profitjának növelésében, másrészt a kreatív marketing ellensúlyozta a válság hatásait. Az Egyesült Államokban és néhány más államban például az állásukat elveszítő tulajdonosok pénzvisszatérítésért visszavihetik autóikat a kereskedőkhöz. A Hyundai részvényeinek árfolyama idén eddig 161 százalékkal emelkedett.


