Az említett szándéknyilatkozatot a napokban írta alá Reinhold Mitterlehner osztrák szövetségi miniszter és szlovák kollégája, Lubomír Jahnátek. „A cső révén javul Ausztria ellátásbiztonsága. Örülünk, hogy az elmúlt években e téren kifejtett erőfeszítéseink eredményeként megszületett a miniszteri szintű megállapodás a BSP-ről” – nyilatkozott cége tájékoztatóján Gerhard Roiss, az OMV finomításért és marketingért felelős vezérigazgató-helyettese. A 2003-ban eltervezett beruházást ugyanis megakasztotta a Transpetrol akkori kisebbségi tulajdonosa, az orosz Jukosz csoport sorsának elbizonytalanodása. (A Transpetrol 49 százaléka a hollandiai Yukos Finance-é volt). Ma a Transpetrol egésze a szlovák államé.
Gerhard Roiss hangsúlyozta, hogy az új olajimport-útvonalnak köszönhetően csökken országa függése más betáplálási pontoktól. A schwechati finomító ma a trieszti kikötőből kap olajat a Transalpine, illetve az Adria–Bécs vezetéken keresztül. A vezetéki összeköttetéssel a pozsonyi finomító is jól jár, hiszen kelet felőli ellátási zavar esetén ezentúl Ausztria felől is olajhoz juthat. A BSP-t ugyanis úgy építik meg, hogy azon mindkét irányba lehet majd olajat szállítani. Hátravan még azonban a cső szlovákiai, 10 kilométeres szakasza megépítésének az engedélyezése, az ausztriai 50 kilométert ugyanis már jóváhagyták az osztrák hatóságok. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.