BUX 39,240.53
-1.65%
BUMIX 3,711.97
-1.12%
CETOP20 1,829.32
-2.80%
OTP 8,422
-0.78%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.75%
-1.73%
-1.49%
ZWACK 18,550
+1.09%
0.00%
ANY 1,570
-0.95%
RABA 1,095
+0.92%
0.00%
+0.63%
-3.12%
-0.94%
OPUS 165.8
-2.01%
+5.42%
-3.90%
0.00%
-3.19%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,918
-1.75%
-1.27%
ALTEO 2,370
-0.84%
+11.76%
-1.22%
EHEP 1,130
-5.83%
-0.83%
+0.89%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-0.77%
0.00%
0.00%
-0.36%
+0.81%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
-0.27%
-3.12%
NAP 1,238
+1.48%
0.00%
-15.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Merre tovább Volán?

„Nem állíthatom, hogy a Volánok esetében az állami tulajdonban tartás a jó megoldás”, mondta a tulajdonosi jogokat gyakorló MNV illetékese.

Az elmúlt évtizedben változatlan formát tartott meg a hazai Volánok szerkezete és tulajdonosi helyzete, holott nem írja elő törvény, hogy tartós állami tulajdonban kell maradniuk, mutatott rá a most folyó közlekedési konferencián Zana Tibor, az érintett busztársaságok tulajdonosi funkcióját ellátó Magyar Nemzeti Vagyonkezelő igazgatója.

Zana Tibor szerint eléggé ellentmondásos, milyen hatással lesz a Volánokra a most folyó közlekedés átalakítás. Először azt lehetett hallani, hogy ennek a Volánok a nyertesei lesznek, ennek egyelőre nincs jele. Egy biztos: több érdekkör szempontjai jelentkeznek a busztársaságok működtetésével kapcsolatban, ezeket a legmagasabb szintűnek, a nemzetgazdaságinak kellene egybehangolni.

Ennek formája egy kormányprogram lenne, de az igazgató meggyőződése, hogy a jelenlegi kormányprogram nem tudja ezt a feladatot betölteni.

A rendezvényen Aba Botond, a Közlekedés Tudományi Intézet igazgatója a regionális közlekedésszervezés néhány problémájára hívta fel a figyelmet. Mint elmondta, semmilyen hazai közigazgatási, statisztikai vagy földrajzi regionális felosztás nem felel meg a közlekedési regionalitás szempontjainak.

A közlekedési régióhatár ott van, ahol a legkisebb a keresztirányú forgalom, ez ma már matematikai eszközökkel jól meghatározható. Ugyanakkor a régióhatárok kijelölésében figyelembe kell venni, hogy hol van a meglévő infrastruktúra.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek