Nem gyógyít a Tahiti Noni Juice
A GVH-nak feltűnt, hogy a cég az általa forgalmazott Tahiti Noni Juice és a Forever 365 Aloe Vera termékek népszerűsítésére megjelentetett tájékoztatásaiban gyógyhatást tulajdonít a termékeknek. A hirdetések szerint azok alkalmasak betegségek, illetve az emberi szervezet működési zavarainak vagy rendellenességeinek gyógyítására. A GVH észlelte azt is, hogy a vállalkozás a Tahiti Noni Juice, a Forever 365 Aloe Vera és a Prolong termékeket folyamatosan nagymértékű árkedvezménnyel hirdeti.
A bírói gyakorlat szerint a fogyasztókhoz eljuttatott információk valóságtartalmát minden esetben a közreadójának kell igazolnia. A GVH eljárása során az Üstöki Kft. nem nyújtott be olyan iratot, amely az élelmiszer kategóriájába tartozó Tahiti Noni Juice és a Forever 365 Aloe Vera termékekről közzétett betegségmegelőző, gyógyító, regeneráló tulajdonságokra vonatkozó állításait tudományos igénnyel alátámasztaná.
A GVH vizsgálata feltárta, hogy a kft. a Tahiti Noni Juice és a Forever 365 Aloe Vera termékek esetében a 2007-től kezdődően meghirdetett 36 és 38 százalékos árkedvezményt nem a 2006-2007 években alkalmazott 50 százalékkal csökkentett árhoz, hanem az eredeti árhoz viszonyította. A kezdetben alkalmazott nagyobb árkedvezményt követően a kiindulási árhoz képest kisebb árkedvezmény olyan „akció”, amely a fogyasztó számára az árak emelkedését jelenti ahhoz képest, amit 2006-2007-ben - fizetnie kellett. A GVH gyakorlata alapján ez jogsértő.
A GVH szerint jogsértő az is, hogy az Üstöki Kft. egyes hirdetéseiben a „most”, a „soha vissza nem térő alkalom” és „a készlet erejéig” kifejezéseket használata. Ezzel ugyanis valótlanul állította, hogy a hirdetett termékek a kedvezményes áron csak nagyon korlátozott ideig állnak rendelkezésre.
A GVH a bírságon felül helyreigazító nyilatkozat közzétételére is kötelezte a vállalkozást. Ebben a versenyhivatal határozatának egy részét kell megismételnie változtatások nélkül, a Bors című lapban két alkalommal, korábbi reklámjaival azonos méretben.