Cégvilág

Sztálin utolsó bosszúja, meg a többiek – Retro autó galéria

Az egykori európai szocialista országok járműiparának és márkáinak történetét bemutató különös könyv jelent meg. A Leváltott modellek mellett azonban a korszakkal is megismerkedhetünk, amelyben sokak számára inkább önkényuralmi jelkép volt az autó.

Tudja még valaki, mennyibe került egy Trabant 1961-ben? Miért nevezték a Zaporozsecet Sztálin utolsó bosszújának?

Melyik kocsi volt az, amelynek a sebességváltója a csepeli Merkur telepet elhagyva már az első úton tönkrement? A KGB milyen motorral rendelte a Pobedát? Milyen Daciával menekült Ceausescu és felesége 1989 decemberében?

Mindezeket megtudhatjuk a Kelet-európai autóregény alcímű könyvből, amely nyolc egykori szocialista ország autóiparát és piacát mutatja be márkakrónikákkal, gyártási, értékesítési és járműpark adatokkal, valamint több száz fotóval.

És persze sztorikkal: történeteket olvashatunk a "kommunista blokkban" átélt autós élményekről is.


[enews_gallery id='309602']

Trabant Pobeda Zaporozsec KGB Dacia
Kapcsolódó cikkek