Cégvilág

Utánvéttel rendelünk a netről is

Noha az idén a hazai kereskedelem bevételeinek még alig egy százaléka származik világhálós vásárlásokból, ez az összeg mégis közelít a százmilliárd forinthoz.

A magyarországi internetezők negyede számít online vásárlónak, ez is csak a lakosság kevesebb mint 10 százalékát reprezentálja. Évről évre bővül a webboltokban árusított termékek és szolgáltatások köre, a szégyenlősebbje ma már szexuális segédeszközöket is beszerezhet a világhálón.

A még a válság idején is növekedést felmutató korszerű kereskedelmi forma azonban a fizetés módját tekintve jelentős lemaradásban van a nemzetközi trendekhez képest. Az elektronikus fizetést a neten vásárlók legfeljebb 4 százaléka használja. Ez nemcsak a bizalmatlansággal magyarázható, hanem a bankok túl bonyolult online fizetési rendszereivel is.

Így nem véletlen, hogy a hazai e-kereskedők sorra nyitják az „offline” boltokat is. Ezek révén a netes kereskedők a szállítási költségekben érhetnek el számottevő megtakarítást – mondja Starcz Ákos, az idei év internetes kereskedőjének megválasztott Bookline.hu vezérigazgatója.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

 

e-kereskedők webbolt Bookline online kereskedelem
Kapcsolódó cikkek