BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A munkaadók fele rendszeresen figyeli a dolgozók netezését az USA-ban

Egy friss amerikai felmérés szerint sok munkavállaló böngészget, illetve intézi privát ügyeit az interneten munkaidőben. Érdemes azonban óvatosnak lenniük, mert a munkaadók figyelnek, és reagálnak, ha szükséges.

A CareerBuilder éves jelentése szerint a munkavállalók jelentős része használja munkahelyi internetkapcsolatát privát ügyeinek intézéséhez, kikapcsolódás jellegű böngészgetéshez. Érdemes azonban átgondolniuk az ezzel járó kockázatot, hiszen sok munkaadó ellenőrzi a dolgozók tevékenységét, és ha úgy érzi, hogy szükség van rá, fel is lép a nem munkához kapcsolódó tevékenység ellen.

A kutatás szerint legkevesebb ötből három munkavállaló használja nem szigorúan a munkához kapcsolódó tevékenységhez az internetet, kétharmaduk pedig privát leveleket küld és fogad munkaidőben. Mintegy 21 százalékuk egy órát, vagy akár ennél is többet tölt el személyes böngészgetéssel.

A CareerBuilder szerint ugyanakkor a munkaadók jelentős része alkalmaz valamilyen internetezési korlátozást munkavállalóival szemben. Mintegy felük bizonyos oldalakhoz való hozzáférést letiltatott, továbbá 50 százalékuk rendszeresen figyeli dolgozói internetezési, e-mailezési és üzenetküldési szokásait. A vezetők 20 százaléka rúgott már ki alkalmazottat nem munkához kapcsolódó internetezés miatt, sőt 8 százalékuk konkrétan magánjellegű levélváltás okán is bocsátott el valakit – idézi a HENT hírlevele a felmérést.

A közösségi portálok egyre nagyobb szerepet töltenek be mind a privát, mind az üzleti életben. A kutatás szerint a teljes állásban dolgozók 61 százaléka rendelkezik egy vagy több ilyen oldalon saját profillal, akiknek több mint fele ráadásul munkaidőben is be-belép a honlapokra, hogy üzenőfalát ellenőrizze, vagy megossza gondolatait ismerőseivel. A felmérés szerint a profillal rendelkezők több mint negyede a munkahelyére vonatkozó megjegyzéseket is közzé tesz a közösségi oldalakon, míg a blogoló kollégák 13 százaléka nem ritkán utal bejegyzésében a munkájára is.

A kutatás szerint a dolgozók 22 százalékának egyébként külön profilja van munkahelyi és személyes használatra, 13 százalékának azonban a főnöke is az ismerősei között van a vonatkozó oldalakon.

A munkaadók 37 százaléka rendelkezik valamilyen irányelvvel arra vonatkozóan, hogy a dolgozók milyen kontextusban tehetnek közzé információt munkahelyükről. 21 százalék konkrétan tiltja, hogy az alkalmazottak a cégről kommunikáljanak. Összességében viszont csak a vállalkozások 16 százaléka ellenőrzi a dolgozók profilját, és 14 százalék az általuk írt blogokat.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek