BUX 39,234.2
-5.50%
BUMIX 3,852.63
-1.33%
CETOP20 1,952.57
-0.70%
OTP 9,010
-8.17%
KPACK 3,100
0.00%
-0.91%
-4.35%
+0.85%
-4.00%
ZWACK 17,400
-1.42%
-1.96%
ANY 1,610
-1.23%
RABA 1,165
+0.43%
-1.79%
-4.44%
-1.33%
-2.27%
+2.19%
-2.73%
-1.50%
0.00%
+1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,504
-9.14%
+1.69%
ALTEO 2,200
-5.98%
0.00%
-3.02%
EHEP 1,595
-5.62%
-0.67%
-3.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
-1.90%
-3.60%
-2.60%
-1.27%
-2.75%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,370
-9.89%
+2.10%
NAP 1,206
0.00%
-15.15%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Az USA-ban is lehet majd Opelt venni

Noha a tervezett elbocsátásokat egyáltalán nem vonta vissza, azok számát néhány százzal csökkentette az Opel tulajdonosa, a General Motors.

Pénteki értesülések szerint egyebek mellett erről beszélt az amerikai anyavállalat európai igazgatója, Nick Reilly pénteken a németországi Rüsselsheimben, ahol a helyi Opel-alkalmazottakkal találkozott. Szavai szerint a General Motors Európa-szerte az eddigi 9000 helyett mintegy 8300 munkahely megszüntetését tervezi, ezek oroszlánrésze - mintegy 50-60 százaléka - ugyanakkor a négy németországi üzemre esik. Reilly azt ígérte, hogy az Opel európai "agytrösztjének" számító Rüsselsheimből a tervező, illetve fejlesztőmérnökök közül egyetlen egy sem kerül elbocsátásra.

Az igazgató a korábbiakkal ellentétben kilátásba helyezte, hogy a General Motors legújabb tervei szerint az Opel mindenütt értékesíthető lesz, így egyebek mellett Ázsiában és Észak-Amerikában is. Ez utóbbit az amerikai konszern mostanáig ellenezte, tartva a konkurenciától. Ez állítólag a németországi alkalmazottak üzemi tanácsának egyik követelése volt, amit a General Motors a pénteki közlés szerint elfogadott. Az igazgató a hírek szerint az alkalmazottak más követeléseit illetően is jelezte, hogy a General Motors kész az engedményre, így egyebek mellett kész nagyobb önállóságot biztosítani az Opel számára. Az üzemi tanács ezzel összefüggésben egyfajta hivatalos szándéknyilatkozatra számít, ennek ellentételezéseként viszont állítólag jelezte: az alkalmazottak ebben az esetben hajlandók vállalni egy 265 millió eurós bércsökkentést.

Nick Reilly nem vázolta, hogy a németországi elbocsátások a négy üzem közül hogyan oszlanak meg. Ismételten azt hangoztatta, hogy a General Motors a hónap közepére terjeszti elő végleges szanálási tervét.

Német sajtójelentések szerint viszont a Belgiumban lévő antwerpeni üzem sorsa állítólag megpecsételődött, a gyár bezárása a rekonstrukció elengedhetetlen elemét jelenti.

Reilly megerősítette, hogy a szanálás költségei 3,3 milliárd eurót tesznek ki. A General Motors arra számít, hogy ebből 2,7 milliárd eurót az európai "Opel-országok" fedeznek. Az igazgató kijelentette: az amerikai konszern azt reméli, hogy az Opellel Európában három év múlva ismét nyereséges lesz.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek